תחת אבטחה חסרת תקדים, נבחרות ישראל בשחייה אמנותית ובשחייה במים פתוחים הגיעו לקטאר לקראת אליפות העולם שתיפתח היום. המטרה: לקבוע קריטריון אולימפי באווירה מתוחה, דווקא במדינה שלא מקיימת יחסים עם ישראל. תחרויות השחייה יצאו לדרך באותו המקום בשבוע הבא, וכל זה קורה אחרי מאמצים משמעותיים לקבל אישור להוציא את המשלחת לתחרות החשובה ביותר לפני פריז. ההשראה: הסייף יובל פרייליך, שזכה שלשום במדליית זהב בגראנד פרי דוחא.
1 צפייה בגלריה
yk13781699
yk13781699
(נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: Quinn Rooney/Getty Images)
הערב (19.00) יעלו שלי בובריצקי ואריאל נשיא לתרגיל הדואט הטכני, הראשון מבין חמישה תרגילים של נבחרת השחייה האמנותית. אחת המאמנות, סבטה בלכר: "סיימנו מחנה אימונים בברצלונה ועשינו את המיטב כדי להגיע מוכנות, במטרה להשיג קריטריון עם הדואט והקבוצתי ולעשות היסטוריה בענף".
למשחה הנשים ל־10 ק"מ יזנקו מחר אווה פביאן ועדן גירלואנצה, וביום ראשון יעשו זאת מתן רודיטי ועדו גל. רודיטי, שהדהים עם המקום הרביעי באולימפיאדת טוקיו וסיים במקום השמיני באליפות העולם ביפן, מגיע לאחר שהחלים משבר בקרסול. המאמן אמיר עופר: "השחיינים הגיעו ממוקדי מטרה. הם התמודדו בנחישות עם אתגרים במים ומחוץ למים בתקופה האחרונה, ואני גאה בהם על כך".

טניס: מחפשים סנסציה בצ'כיה

נבחרת ישראל חולמת על השגת כרטיס לשלב הבתים של גביע דייויס, 16 הנבחרות הטובות בעולם, בפעם הראשונה מאז שינוי הפורמט של המפעל. כל מה שמפריד בינה לבין ההישג הענק הוא מפגש אחד בסוף השבוע, אבל היא תהיה זקוקה לסנסציה אדירה כדי לנצח בצ'כיה.
ישראל הגיעה לשלב הפלייאוף אחרי ניצחונות על לטביה ויפן, אבל צ'כיה (מובילה 1:4 במפגשים הישירים) היא סיפור אחר לחלוטין. הצ'כים הגיעו לרבע גמר גביע דייויס האחרון, ובסגל נכללים שני שחקנים מעולים – ייז'י להצ'קה (31 בעולם) ותומאש מחאץ' (66). הסגל הישראלי התעלה על עצמו בהעפלה לשלב זה, אבל עדיין מורכב מצעירים לא מנוסים ברובם: ישי עוליאל (415), אוראל קמחי (456), דניאל צוקרמן (465), עידן לשם (672), אופק שימנוב (849) ורוי סטפנוב (333 בזוגות). הגרלת סדר המשחקים תתקיים היום, והמשחקים יתחילו מחר ב־16.00 ויימשכו ביום ראשון.
הקפטן יוני ארליך: "המפגש האחרון מול צ'כיה היה גם האחרון בקריירה שלי, אז כך שהזיכרונות נעימים ומרגשים, גם בזכות הניצחון במשחק הזוגות, ומצד שני פחות משמחים מכיוון שהפסדנו בסופו של דבר. אני מקווה שהפעם נצליח לעשות תוצאה טובה יותר. אני בטוח שתהיה אווירה מדהימה והקהל ייהנה מטניס ברמה גבוהה".

גלישת רוח: ספיצ'קוב וראובני בשליטה

שני ישראלים יצאו עם חיוך גדול מהיום הרביעי של אליפות העולם בגלישת רוח בספרד: קטי ספיצ'קוב ותום ראובני שעלו למקום השלישי בתחרויות הנשים והגברים.
ספיצ'קוב השיגה בכך יתרון במאבק על הכרטיס האולימפי, בעוד שרון קנטור ירדה למקום השביעי. בסך הכל ישנן ארבע ישראליות בעשירייה הראשונה, כששחר טיבי במקום השמיני ותמר שטיינברג עשירית. ראובני, מצידו, התרחק עוד יותר מתומר ורדימון (24) ויואב עומר (26).
רק עשרת הראשונים בתום שיוטי היום יתחרו בשיוטי המדליות מחר, שם מתאפס הניקוד והתחרות עוברת לשיטת נוק־אאוט, עם רבע גמר, חצי גמר וגמר. המדורג ראשון מעפיל ישירות לגמר ומבטיח מדליה.