האם אפשר גם לבטל טיסה וגם לגבות מהלקוחות תשלום על הביטול? זה מה שיצטרך בית המשפט המחוזי בתל־אביב להכריע לאחר שאושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת גוליבר תיירות בטענה שגבתה שלא כדין דמי טיפול כאשר העסקה מבוטלת מצד הספק. השופטת שושנה אלמגור קבעה כי "אם חפצה המשיבה (גוליבר תיירות - ל"ד) לגבות דמי ביטול במקרים שבהם חברת התעופה מבטלת אותה, במיוחד בימים שבהם שיתקה מגפת הקורונה את הענף ונחקק התיקון הרלוונטי לחוק שירותי תעופה, היה עליה לכתוב זאת בחוזה בנוסח שאינו משתמע לשתי פנים".
המבקש שהגיש את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית באפריל 2021 טען באמצעות עוה"ד ליאור להב והראל ברק כי בינואר 2021 קנה באתר של גוליבר תיירות כרטיסי טיסה הלוך–חזור לדובאי. חמישה ימים לפני מועד הטיסה הודיעה לו גוליבר במסרון שחברת התעופה ביטלה את הזמנתו והבטיחה לטפל בהחזר המגיע לו. אולם, כשזיכתה אותו התברר כי ניכתה מהסכום 50 דולר לנוסע כדמי טיפול.
גוליבר טענה שאין עילת תביעה מפני שהחוק מתיר לה להחסיר תשלום בעד שירותי הסוכנות מההחזר שהנוסע זכאי לקבל מחברת התעופה, ובלבד שהנוסע הסכים לכך כשקנה את כרטיס הטיסה.
השופטת ציינה כי גוליבר קובעת שתהא סיבת הביטול אשר תהא, זה מצמיח לה זכות לגבות דמי ביטול. "פירוש זה מנוגד לשכל הישר ולכל היגיון כלכלי־מסחרי וכי לשיטתה גם במקרה שבו ההזמנה התבטלה בעטייה של טעות מצד גוליבר, תעמוד לה הזכות לקבל דמי טיפול".