הבטחות צריך לקיים: לביהמ"ש המחוזי בתל־אביב הוגשה ביום חמישי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון המייבאת את רכבי טויוטה ולקסוס לישראל וכן כנגד חברת יוניון השקעות ופיתוח, בטענה שלא עמדו בהתחייבותן ללקוחות שרכשו רכב סיני חדש שניסו להחדיר לשוק.
שני המבקשים, באמצעות עו"ד שלום אבן, טוענים כי בשנת 2020 ניסו החברות להחדיר לשוק מכונית חשמלית מדגם GE3 של היצרנית הסינית GAC והבטיחו הרים וגבעות למתעניינים, ובין היתר כי קבוצת טיוטה עומדת מאחורי היבוא. עוד הובטח לטענתם כי לאחר שלוש שנים של שימוש ברכב, הן יאפשרו לחברי הקבוצה לרכוש רכב חדש תוך התחייבות להפחית ממחירו של הרכב החדש את מחיר המחירון של הרכבים, כפי שיהיה באותה עת. התובעים טוענים שהתחייבות זו היתה משמעותית למי ששקל לרכוש את הרכב, מאחר שהיא מהווה בטוחה כנגד סיכונים בקניית רכב חשמלי שנמכר לראשונה בישראל, בין היתר, הסיכון כי שיווקו לא יצלח ולא יהיה לו שוק קנייה יד שנייה.
1 צפייה בגלריה
yk13784645
yk13784645
(צילום: ניר בן זקן)
אולם, נטען כי בחלוף שלוש שנים הערימו הנתבעות קשיים תוך הפרת ההתחייבות, ובין היתר סירבו להפחית מעלות הרכב החדש את מלוא מחיר המחירון תוך ניצול העובדה שלחברי הקבוצה לא הייתה אלטרנטיבה". בתגובה נמסר: "חברת אוריון מוביליטי עומדת מאחורי כל התחייבויותיה ותגיב, במסגרת הדיון המשפטי".