מחיאות הכפיים של פרנצדי פיירו לגל ליבוביץ', שהובילו לצהוב שני והרחקתו מול באר־שבע, הציתו ויכוח לגבי מעמד השופטים בליגת העל. יש הטוענים כי במשחק כזה, ליבוביץ' היה צריך לוותר לחלוץ, ויש האומרים שהצהוב היה מוצדק. האמת, זה לא פותר את הבעיה המהותית והיא היחס המזלזל והפוגעני כלפי השופטים בליגת העל.
אם בלם טועה וגורם לקבוצתו לספוג שער, זה נסלח. אם חלוץ מחמיץ בדקה ה־90, זה סביר. אבל אם שופט לא ישרוק לעבירה במרכז המגרש? מהומה. השחקנים מתנפלים עליו, המאמנים משתוללים על הקווים כאחוזי דיבוק, ובעמדות השידור יקבעו "השופט איבד את המשחק!".
שופט לא עובר 90 דקות בלי שיגידו עליו שהוא מכור לטובת הצד השני, השיח המתלהם הפך לנורמה. כולם זוכים למידה של חסד, השופטים לא. כאילו לא מדובר בבני אדם. אנחנו שומעים הרבה את המשפט "השופט בא לגנוב את ההצגה", למרות שזה לא האינטרס שלהם. שופט טוב לא רוצה שירגישו אותו, כי אם כך הוא כשל בתפקידו ומן הסתם הוא גם לא יתקדם.
בכל העולם באים בטענות לצוותי השיפוט, גם בפרמייר־ליג יורגן קלופ ופפ גווארדיולה לא מפסיקים לדבר על אנשי המשרוקית. כל השיטה מוטה לטובת הקבוצות הגדולות, אבל שופט שלא שרק לפנדל או הוציא צהוב הוא הבעיה. במכבי חיפה ובמכבי ת"א "זועמים" על השיפוט, וקונים שחקנים במיליונים. זה לא מביך אף אחד לומר "הפסדנו בגלל השופט". רוב ההחלטות שמעוררות זעם בלתי נשלט הן לא טעויות ב־100 אחוז, אלא מקרים גבוליים. כמו הפנדלים בדרבי התל־אביבי האחרון.
נכון, השופטים לא תמיד מדייקים, אבל אם בכל העולם מתלוננים עליהם וקשה למצוא שופט הגון אחד - כנראה שהבעיה היא לא אצלם. הבעיה היא תרבות הנהי והבכי, שמתעצמת בגלל הרשתות החברתיות. כל שריקה לא נכונה על עבירה שולית הופכת להוכחה רשמית שלפיה כל העולם נגדנו. השופטים כאן רחמנים מדי ונחמדים מדי - בכדורגל הישראלי להיות נחמד זו חולשה. הם צריכים להוציא כרטיסים צהובים ואדומים בלי חשבון, רק ככה יכבדו אותם. רק ככה יפסיקו להאשים אותם בכל דבר.
הנחמדות גורמת לכך שמשחקי ליגת העל לא זורמים, גם במשחקים של הגדולות. השופטים שורקים על כל עבירה קטנה כדי לצאת "בסדר" עם כולם. פעם היו אומרים בזלזול "כדורגל הוא לא בלט" כדי להוכיח שזה משחק קשוח. מתברר ששחקנים ומאמנים כאן הם כה עדינים ופריכים מנטלית שכל שריקה לא במקום עלולה לגרום להם להתמוטטות עצבים. השופטים יישרו קו - ורק החמירו את הבכי והנהי. אם שחקנים יתחילו לראות יותר צהובים ואדומים, ישרור כאן שקט.