למרות שהקפדתי לעקוב אחרי המרוץ המותח בנבחרת הנשים בגלישת רוח על הכרטיס הבודד לפריז, אני נבוך להודות שבעודי מתיישב לכתוב את הטור המסכם על המנצחת הגדולה ואלופת העולם הטרייה, שרון קנטור, אני נוכח כי אינני יודע לספר עליה הרבה, מעבר להישגיה הספורטיביים.
אני יודע שהיא בת 21 ומתגוררת במושב אביחיל, זכור לי שאביה היה שחקן סקווש מצטיין ועסקן בענף, אבל מעבר לזה אינני יודע לספר רבות על מי שנחשבת כיום לאחת מהספורטאיות החזקות בישראל – ומועמדת לגיטימית ביותר למדליית זהב באולימפיאדת פריז.
ואולי זהו בדיוק סוד העניין. בניגוד לקמפיינים אולימפיים קודמים, שם דרמות בתוך ומחוץ למים, החל מחסימות וערעורים בין ישראלים ועד לרומן עם המאמן, גרמו לתקשורת להתעסקות מופרזת בכל המסביב ולהיכרות אינטימית עם עולמם הפנימי של הגולשים – הפעם, הספורט היה בחזית. ללא ראיונות חושפניים, ומבלי לזרוק את אחת מהגולשות באופן מוגזם אל אור הזרקורים, בקמפיין הנוכחי המוקד היה התחרות, ואיזו תחרות זו הייתה! העומק בגלישת הרוח הישראלית בקרב הנשים כיום הוא משהו שטרם ראינו כמותו.
שימו לב להישגים של הגולשות שלא ייסעו לפריז: שחר טיבי הוכתרה בשנה שעברה לאלופת העולם, קטי ספיצ'קוב זכתה אתמול במדליה הרביעית בקריירה שלה באליפות עולם, דניאלה פלג זכתה לפני כשנתיים במדליית כסף באליפות עולם כשהייתה בת 17 בלבד, מאיה מוריס זכתה בארד.
ובתוך החבורה הכה־איכותית הזו, שרון קנטור היא ללא עוררין המנצחת הראויה. היא ניצחה בתחרות הקדם־אולימפית באתר האולימפי – המדמה קרוב ככל האפשר את מה שצפוי לגולשות באולימפיאדה עצמה – ולקחה את כל הקופה במאני טיים, כי למה להסתפק בכרטיס לפריז כשאפשר גם לזכות באליפות העולם?
מי שצפה אתמול בשיוטי ההכרעה של אליפות העולם, ראה גולשת מחוננת. אי־אפשר היה שלא להתפעל מהבחירות הטקטיות המבריקות שלה במהלך השיוטים, שהעניקו לה את ההובלה כשאחת הגולשות שלצידה איימה לעקוף - ואת קור הרוח והיכולת לקום על הרגליים ולחזור לעצמה גם אחרי שיוטים חלשים, והיו גם כאלו במהלך השבוע הארוך של האליפות.
נוכח הבגרות המרשימה הזו בגיל צעיר, סביר להניח כי קנטור לא תאפשר גם להצלחה הגדולה האחרונה לעלות לה לראש. היא תמשיך באימונים ובהכנות לרגע השיא שלה באתר האולימפי במארסיי בשקט ובענווה שאפיינו אותה עד כה. אחרי שתחזור משם עם מדליה, הלוואי, אני בטוח שלכולנו גם תהיה ההזדמנות להכיר אותה יותר. עד אז, שהספורט ידבר.