1 מזל טוב, תורג'מן

בדיוק במשחקים מהסוג הזה נמדדות איכות ועוצמה של קבוצה. קרבות בוץ על המגרש, ספיגת כרטיס אדום ויריבה עיקשת שנלחמת על חייה. רגע לפני הדקה ה־90 עוד היה נראה שסכנין תעצור את הדהירה המטורפת של הפועל באר־שבע, אבל כנראה שלא משנה מי או מה יעמדו בדרך של אליניב ברדה, זה ייגמר בעוד שלוש נקודות, הפעם 0:2 בשיניים. ואם הפסקתם לספור, נגלה לכם שהרצף עומד על תשעה ניצחונות ליגה (עשרה בכל המסגרות) – ובקצב הזה מכבי ת"א ומכבי חיפה יצטרכו להתחיל להביט אחורה בדאגה.
2 צפייה בגלריה
yk13785495
yk13785495
(צילום: עוז מועלם)
הגיבור התורן של ברדה הפעם היה אלון תורג'מן. רק אתמול הוא עזב את מלון הקבוצה כדי לשהות לצד אשתו שילדה בת, ולא היה ברור אם יהיה בסגל. בסופו של דבר החלוץ הפתיע את כולם והופיע – ובגדול: הוא סחט פנדל בדקה ה־90, אותו תירגם הלדר לופס לשער, וכבש בעצמו עמוק בתוספת הזמן.
הביקור בדוחא היה חתיכת אתגר עבור באר־שבע, עם תנאי דשא גרועים במיוחד: היא התקשתה לפתח את משחק ההתקפה שלה, וגם איבדה את מריאנו בריירו, שהורחק לאחר שתפס את אדריאן פאון בדרך לשער רגע לפני הירידה להפסקה. סטפן אומונגה "השווה" כשקיבל צהוב שני בדקה ה־60, והטריף את המאמן שלו סלובודן דראפיץ' שתפס את הראש. באר־שבע השתלטה על העניינים, אבל העצבים שיחקו תפקיד, וברדה כבר השלים עם התיקו. ואז, רגע לפני תוספת הזמן, הגיע הרגע הגדול של תורג'מן ולופס, שרצו לחגוג עם עשרות האמיצים ביציע שהגיעו במזג אוויר סוער. ממשחק שכתוב עליו 0:0, ברדה יצא עם תוצאה חדה וברורה – ולא ממש משקפת. (שמעון אלבז)
2 צפייה בגלריה
yk13785740
yk13785740
צילום: טל שחר

2 מפתח אלן

אחרי שישה הפסדים ברציפות, כולל בגביע המדינה, הפועל ת"א ניצחה אמש את מ.ס אשדוד בבלומפילד 1:3, והיא רחוקה נקודה אחת בלבד מהמקום שמבטיח פלייאוף עליון. עדות נוספת לחולשה של ליגת העל הישראלית. סלים טועמה, שסיים אמש את תפקידו על הקווים, משאיר למחליף שלו משימה אפשרית בהחלט. אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, זה יהיה יוסי אבוקסיס.
טועמה החליט אתמול בין היתר לספסל את כל שחקני הבית הצעירים, לעלות עם ארבעה שחקני חיזוק חדשים (סתיו טוריאל, רז מאיר, זיו מורגן ואיהאב גנאים) ולתת לאלן אוז'בולט ביטחון עם קרדיט נוסף בהרכב. מהרגע הראשון זה לא היה כוחות, אשדוד לא הגיעה למשחק, ורק החמצות של החלוץ הסלובני מנעו מהפועל ת"א לעלות ליתרון כבר במחצית הראשונה.
האקשן התחיל אחרי ההפסקה. בדקה ה־60 הגיע הראשון עם בישול של הישאם לאיוס למאוויס צ'יבוטה, שבעט לחיבורים של אריאל הרוש. 13 דקות לאחר מכן לאיוס הכפיל בבעיטה מתוך הרחבה, ובסופו של דבר גם אוז'בולט (77) הצטרף לחגיגה עם בעיטה לחיבורים. טום בן־זקן רק צימצם בתוספת הזמן.
אשדוד הייתה לאחרונה במומנטום מסוים עם שבע נקודות בשלושה משחקים, אבל הוא נעצר והיא עדיין במרחק נקודה אחת בלבד מירידת ליגה. מה שיותר מדאיג מבחינתה זו היכולת החלשה שלה אתמול. מנגד, אבוקסיס ייאבק על כניסה לפלייאוף העליון, כשהיריבה העיקרית תהיה כנראה האקסית בית"ר ירושלים.
(נדב צנציפר)

3 מחמאות מול ניצחונות

על פניו, הפועל פ"ת היא קבוצה במומנטום חיובי. מאז שעתידו של המאמן עופר טסלפפה עלה על הפרק ונראה היה שימיו בקבוצה ספורים, היא הפסידה רק פעם אחת בשישה משחקים (עד אתמול), וגם זה בחוץ מול באר־שבע הלוהטת, כולל תוצאות תיקו מחמיאות נגד מכבי חיפה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים. אבל תכלס, אחרי ההפסד הביתי 2:0 להפועל חיפה, הפועל פ"ת תקועה עדיין מתחת לקו האדום, ואם חדרה תנצח הערב את ריינה היא עלולה לנשור למקום האחרון. עם מחמאות לא הולכים למכולת.
גם הפועל חיפה במומנטום חיובי, אבל שלה אמיתי, כזה שמציב אותה במקום השלישי אחרי שישה ניצחונות ותיקו בשבעת משחקי הליגה האחרונים. יותר מזה, היא כרגע במרחק של שתי נקודות ממכבי חיפה, כך שגם המקום השני בהישג יד.
אתמול הספיקה לקבוצה של רוני לוי מחצית אחת טובה. עד ההפסקה שחקני שתי הקבוצות נימנמו על כר הדשא והציגו מעט מאוד כדורגל. המחצית השנייה הייתה שונה לגמרי, בעיקר מהצד של האורחת שהתעוררה לחיים והעלימה כמעט לגמרי את פ"ת. ואז הגיעו גם השערים: גיא מלמד (60) נגח מקרוב את שערו העשירי העונה והמחליף בר לין (84) הכפיל חמש דקות אחרי שנכנס בפצצה מ־20 מטר.

4 התיקון של קוז'וך

רן קוז'וך עשה עונה יפה במכבי נתניה בשנה שעברה. הוא החליף את בני לם על הקווים, חילץ את הקבוצה מהתחתית והוביל אותה לפלייאוף העליון, לגמר גביע המדינה ולזכייה בגביע הטוטו. אלא שמשהו נסדק בין הצדדים בקיץ, אולי בגלל אותו הפסד בגמר הגביע, והעונה הוא הספיק לעמוד על הקווים עשרה משחקים בלבד עד שהוחלף בגיא צרפתי. בינתיים הוא מצא ג'וב חדש במכבי פ"ת, ואתמול הוא חזר לנתניה במטרה לעשות תיקון. זה הצליח לו. פ"ת ניצחה 0:1 עם סנטימטר יכולת וקילומטר מזל.
קוז'וך רשם ניצחון שני ברציפות, ופתאום הפלייאוף העליון הוא כבר לא מילה גסה (בעצם שתיים). נתניה, מנגד, שפתחה בסערה את עידן גיא צרפתי, סופרת כבר שלושה הפסדים על האפס ברצף.
קשה לקרוא למה שהיה אתמול בנתניה משחק כדורגל. הלו"ז הצפוף באצטדיון נתן את אותותיו וגם הגשם שירד לפני ובמהלך המשחק לא עזר. הדשא כבר היה פחות דשא ויותר שלוליות ובוץ, והשחקנים לא הצליחו לפתח משחק טכני. גם כשהם כבר מצאו את הרשת (בן שהר וסטניסלב בילנקי), השערים נפסלו בגלל נבדל. שני המאמנים עשו חילופים, צרפתי במטרה לעורר את ההתקפה שלו וקוז'וך כדי לשמור על הנקודה היקרה, ואז משום מקום הגיע שער הניצחון. אלון אזוגי (88) ניסה לבעוט לשער, אבל הכדור פגע בראש של עידן טוקלומטי ונשק לרשת. לאוהדי פ"ת זה לא הפריע והם המשיכו בשריקות בוז לחלוץ הצעיר. (לירן ביטון)