אילון מאסק לחץ באופן אגרסיבי על חבריו ושותפיו העסקיים לעשות איתו סמים במהלך מסיבות רבות בהן השתתף. כך חושף תחקיר של "הוול סטריט ג‘ורנל", שמפרט כיצד חברי דירקטוריון בחברות השונות אכן נוהגים כך, או לכל הפחות לא מתנגדים ללחץ שלו, רק כדי שיוכלו להישאר קרובים לאיש העשיר בעולם.
לפי התחקיר, מאסק נצפה במסיבות בשנים האחרונות כשהוא נוטל קטמין באמצעות תרסיס לאף ושותה אקסטזי נוזלי מבקבוק מים. דירקטורים וחברי דירקטוריון של טסלה ו־SpaceX בהווה ובעבר - שחלקם השקיעו עשרות מיליוני דולרים בחברות של מאסק או שיש להם אופציות משמעותיות למניות הקשורות לתפקידיהם - הצטרפו אליו.
1 צפייה בגלריה
yk13786735
yk13786735
(צילום: Lukasz Gagulski, אי-פי-איי)
"נפח השימוש בסמים של מאסק יצר תרבות שבה מקורביו העסקיים חוששים לאבד את עושרם ומעמדם החברתי אם ירגיזו את המיליארדר בסירוב לעשות איתו סמים", כותב העיתון.
ביו היתר מספר התחקיר על חבר מועצת המנהלים של טסלה, סטיב ג'ורבטסון, שלפני כמה שנים עמד תחת לחצים להתפטר אחרי שחקירה פנימית גילתה שהוא קיים יחסים עם מספר נשים בתעשיית הטכנולוגיה והשתמש בסמים לא חוקיים.
למזלו של ג'ורבטסון, אחד החברים איתם נהג לחגוג על אקסטזי ו־LSD היה הבעלים של טסלה. בשיחות פרטיות לחץ מאסק על הדירקטורים לאפשר לג'ורבטסון לקחת חופשה מהדירקטוריון של החברה הציבורית, ואז לפרוש מרצונו ב־2020. לעומת זאת, הוא נשאר דירקטור ב־SpaceX שהיא חברה פרטית.
למספר רב של דירקטורים אחרים בחברות של מאסק יש קשרים אישיים ופיננסיים עמוקים איתו, והם הרוויחו מאוד מהקשר. לפי התחקיר, הקשרים האלה מעוררים שאלות בקרב חלק מבעלי המניות לגבי עצמאותם של חברי הדירקטוריון המופקדים על הפיקוח על המנכ"ל. ואכן, בשבוע שעבר ביטל שופט בדלאוור את חבילת השכר של מאסק בשווי מיליארדי דולרים בטסלה, ואמר שחברי דירקטוריון שחתמו עליה ב־2018 "היו מחויבים למאסק".
"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח לפני חודש בפעם הראשונה כי מאסק משתמש לאורך השנים בקוקאין, LSD, אקסטזי ופטריות. מנהלת לשעבר בטסלה הייתה מודאגת כל כך מהשימוש של מאסק בסמים, עד שהחליטה לא לעמוד לבחירה מחדש במועצת המנהלים של החברה. מאסק הגיב אז בטוויטר כשכתב: "לא חשוב מה אני עושה, ברור שאני צריך להמשיך לעשות את זה!"