"ההערכה שלנו כי בשנת 2024 יעברו בנתב"ג בין 16 ל־18 מיליון נוסעים. 3 עד 5 מיליון נוסעים פחות משנת 2023. אחת הסיבות לכך היא העובדה שטורקיה איבדה את ההובלה בשוק התיירות הישראלי עם הפסקת טיסות ואובדן של 2.5 מיליון נוסעים בשנה בשל ההתבטאויות שלוחות הרסן של ארדואן". כך אומר אורי סירקיס, מנכל חברת ישראייר
1 צפייה בגלריה
yk13789943
yk13789943
(אורי סירקיס | צילום: אביגיל עוזי)
מה ההשפעה עליכם מאז 7 באוקטובר?
סירקיס: "ישראייר היא חברת תיירות ולפחות 60 אחוזים מהכנסותיה מגיעים ממכירת מוצרי תיירות ובהם טיולים מאורגנים, חוויות גיאוגרפיות ועוד. כל אלו בוטלו בראשית המלחמה. בנוסף לכך, החברה מפעילה 3 מטוסים חכורים עם צוותים זרים, שביקשו לחזור מיידית לארצם בראשית אוקטובר. כתוצאה מכך הטיסה ישראייר ברבעון הרביעי כ־70 אלף נוסעים, פחות מהתוכנית המקורית".
במה התמקדתם מפרוץ המלחמה?
"בתחילה בטיסות חילוץ ובהדרגה חזרנו ומכרנו חופשות אוורור קצרות, המאפשרות לבלות מספר ימים בחו"ל ולהתנתק מעט מהמבזקים והחדשות. בחודש ינואר, החודש הרביעי למלחמה, התהפכה אצלנו המגמה והטסנו 58 אלף נוסעים - כ־18 אחוזים יותר מינואר 2023. החזרה לשגרה ושובן של החברות הזרות מעידים על שקט יחסי, תכונה הכרחית לעוסקים בתיירות".
ישראייר הרחיבה את הפעילות שלה בחו"ל ואתמול נודע כי שני המלונות שלה בשותפות עם רשת בראון בכרתים קיבלו "תקן" של רשת הילטון.
סירקיס: "רכשנו במשותף עם רשת מלונות בראון חמישה בתי מלון באתונה ובכרתים. בראון הרחיבה את שיתוף הפעולה שלה בערוצי המכירה של הילטון העולמית. בשנת 2023 רשמנו עליית ערך של מעל 5 מיליון דולר על ההשקעה ביוון. השבוע קיבלנו חיזוק חיובי נוסף בסדרת אירועים המתרחשים במקביל, כאשר מלונות פתאל פתחו אף הם פעילות באתונה, וישרוטל הכריזו על השקת אלומה - רשת בתי מלון בחו"ל שבשלב ראשון כוללת שלושה בתי מלון באתונה ואחד בסלוניקי. בנוסף, רשת מלונות ישראל קנדה פתחה 2 בתי מלון באתונה. כל אלו יגדילו משמעותית את שווי הנדל"ן שברשותנו. זיהינו ראשונים, בשיא הקורונה את הפוטנציאל של יוון ואין ספק שההשקעה שלנו שם תניב גם השנה ערך מוסף לבעלי המניות".
מדוע דווקא יוון בולטת?
"מאז המשבר הכלכלי שפקד את אירופה בשנת 2008 מחירי הנדל"ן נסקו בעשרות אחוזים, אולם יוון לא הדביקה את קצב הגידול. לכן מי שהשקיע ומשקיע היום ביוון צפוי לקצור את פירות ההשקעה במשכי זמן קצרים יחסית".