1. מהפך לפחת

אפקט המאמן החדש פשט העונה את הרגל. חילופים על הקווים הם כבר לא מתכון לניצחון במשחק הבכורה של המאמן החדש, אלא אם מדובר במכבי נתניה, שנהנית מהאפקט הזה שלוש שנים ברציפות. ליתר הקבוצות בליגת העל זה לא עובד, וכך גם לבית"ר ירושלים, שעלתה אתמול עם גל כהן במקום יוסי אבוקסיס, והתוצאה הייתה, איך לומר זאת בעדינות, עגומה מבחינתה. גם הפסד (2:1), גם מהפך דרמטי בסיום וכל זה בדרבי נגד הפועל ירושלים.
1 צפייה בגלריה
yk13787324
yk13787324
(שחקני הפועל ירושלים חוגגים ניצחון דרמטי בדרבי | צילום: אלכס קולומויסקי)
בית"ר עברה כמה ימים סוערים בעקבות העימות התקשורתי (מדי) בין אבוקסיס לברק אברמוב, והכל התחיל במשחק נגד הפועל פ"ת ביום רביעי. בית"ר הובילה, איבדה את הראש, נסוגה לאחור ואיבדה גם את הניצחון.
המשחק אמש היה שידור חוזר, אבל עם סוף גרוע יותר מבחינת בית"ר. עדי יונה כבש שוב בדקה ה־30 (נגד פ"ת זה היה השני שלו), אבל אז האדומים השתלטו על המשחק ועשו מהפך מדהים בדקות הסיום. עידן דהן (88) השווה ומתן חוזז השלים מהפך בתוך תוספת הזמן.
הפוקוס במשחק הזה הלך באופן טבעי לבית"ר ולאיש שלה על הקווים, אבל כדאי להתייחס גם למאמן מהצד השני. זיו אריה עשה את השינויים המתבקשים אחרי המחצית הראשונה הרעה של הקבוצה והמחליפים שלו דהן וחוזז עשו את ההבדל. (שלומי אהרוני)

2. ריינה שוב כאן

מי שהספיד את בני־ריינה וקבע שהפתעת בעונה חזרה לממדיה הטבעיים, שיחשוב שוב. הקבוצה של שרון מימר חזרה לנצח (1:2 ביתי על הפועל חדרה) ונאחזת חזק במקום החמישי, בואכה פלייאוף עליון. חדרה, לעומת זאת, נותנת למספידים סיבות טובות להמשיך לעשות זאת עם שמונה משחקים ללא ניצחון, כולל שישה הפסדים, והיא תקועה עמוק במקום האחרון בלי הרבה סיכוי לשחרור בערבות.
הרגע המרגש היה בדקה השביעית, כשהמילואימניק המשוחרר מנשה זלקה נכנס במקום עילאי טרוסט שנפצע וקיבל דקות משחק ראשונות מאז תחילת המלחמה. בדקה ה־55 הוא נפצע בעצמו והוחלף.
האקשן האמיתי התחיל אחרי ההפסקה. ריינה שלטה לאורך כל המשחק וכבשה ראשונה בדקה ה־58 כשפרדי גונדולה בעט מתוך הרחבה כדור מדויק לפינה. התשובה של חדרה הגיעה עם שערו התשיעי העונה של אלעד מדמון (65), שהצדיק את הנסיעות התכופות של בן מנספורד בקו ת"א־חדרה. אבל השוויון החזיק מעמד שלוש דקות בלבד, עד שמוחמד אוסמן עשה את ה־1:2 ובהחלט חגג נגד האקסית. (שמעון אלבז)
הפועל באר־שבע. שחקן ההתקפה הקולומביאני דיינר קיניונס סיכם בקבוצה.
פרמייר־ליג. העונה נפתחה מחדש, אחרי שארסנל ניצחה את ליברפול 1:3 וצימצמה את הפער ממנה לשתי נקודות בלבד.
ג'ודו. רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) ממשיכה בכושר המצוין לקראת האולימפיאדה עם זכייה במדליית ארד בגראנד סלאם פריז, אחרי ניצחון על מאו אראי היפנית. (נדב צנציפר)
טניס. צ'כיה השלימה ניצחון 0:4 ביתי על ישראל בפלייאוף העלייה לשלב הבתים בגביע דייויס. דניאל צוקרמן (ששיתף פעולה עם עידן לשם) נאלץ לפרוש ממשחק הזוגות אחרי חמישה משחקונים בגלל פציעה, מה שהבטיח לצ'כיה ניצחון. במשחק הרביעי אוראל קמחי הפסיד לוויט קופז'יבה 3:6, 6:3, 11:9.
שחייה. נבחרת השחייה האמנותית סיימה במקום התשיעי בגמר התרגיל הקבוצתי (אקרובטיקה) באליפות העולם בקטאר. מתן רודיטי קבע את הקריטריון האולימפי במשחה ל־10 ק"מ כשדורג במקום העשירי בזמן של 1:48:31.70 שעות.