הרפת של קיבוץ כיסופים שנהרסה ב־7 באוקטובר תיבנה מחדש. בשבוע הבא ייערך טקס רב משתתפים להנחת אבן הפינה לשיקום הרפת בעלות של כ־10 מיליון שקלים. כן יוקם מחדש גם מכון החליבה בקיבוץ. המכון נהרס כליל על ידי הצבא, בקרב עקוב מדם באותה שבת, על מנת להשמיד את חוליית המרצחים שהתבצרה בו ולחלץ את עובדי המקום. מאז הושבתה הרפת. קרן הרפתנים שהקימה תנובה בהיקף של 15 מיליון שקל לשיקום רפתות בעוטף סייעה כספית בהקמת מכון החליבה של הרפת שסיפקה את החלב שלה לתנובה. ההחלטה להקים את הרפת מחדש נעשתה מתוך הבנה כי הרפת היא עוגן משמעותי לתקומת הקיבוץ וחזרתו להתיישבות ולפעילות.

כך מנסים למשוך חיילים משוחררים לעבוד כנהגי אוטובוס

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה פנה אל הביטוח הלאומי בבקשה להגדיר את מקצוע נהג אוטובוס כעבודה מועדפת. לדבריו מדובר במקצוע עם שליחות שיכול להוות פתרון תעסוקתי אטרקטיבי וראוי ללא מעט חיילים משוחררים. לדברי בן זקן אם יוגדר כעבודה מועדפת הדבר עשוי לעודד חיילים או חיילות משוחררים לעסוק בתחום ובכך להגדיל את היצע הנהגים בישראל.

מפעל השמן האחרון בישראל בסכנת סגירה

סולבר יצרנית שמן סויה וכוספה למזון לבע"ח, מאשדוד, המוגדרת כמפעל חיוני - בסכנת סגירה. ניר פלס מבעלי סולבר האשים אתמול בישיבה של ועדת הכספים את הורדת המכסים על שמן מיובא. בעבר פעלו בישראל 7 מפעלי שמן ולאחר סגירת מפעל "שמן" הוותיק בחיפה והפיכתו ליבואן, סולבר נותר המפעל היחיד בתחומו. לדברי פלס סולבר מעסיקה 200 עובדים ומחזיקה במלאי החרום של השמן בישראל אבל פועלים בתחרות לא הוגנת. נווית זומר