תודה, טלי גוטליב על פיסת הרכילות. בזכותך, לעת בלותי, הייתה לי עדנה קטנה וסוגיית בן־זוגה של שקמה והיעדרותו המשונה משלל הופעותיה, לא תמשיך להטריד את הצד המטומטם והרכילותי שלי לעוד הרבה קפלנים.
5 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
(דניאלה לונדון דקל)

עכשיו הבנתי. כן, טוב, אני מודעת כמובן לעובדה שהעדנה שלי והקרנבל שהוא את, עלתה לבן־זוגה בסיכון חייו, בפגיעה בביטחון המדינה, באובדן אמון הציבור ביכולת של נבחריו להיות קמצוץ מעל מכחישי קורונה עם הזיות על צ'יפים מושתלים במחזור הדם, אבל מה אלו לעומת פיסת רכילות הגונה.
אני זוכרת שחשבתי שזה מוזר שהוא אף פעם לא מלווה אותה לשום מקום, מחזיק לה בגאווה את התיק או הדגל. כאילו, סבבה. חיים פרטיים וזה, כל הכבוד, מכבדת. אבל פעם אחת - פעם אחת! - אי־אפשר לתת לקהל, לקהלה שהיא אני, את מה שהיא רוצה, לא פחות ואולי אף יותר מדמוקרטיה - הצצה לחיים של אחרים?
האמת שבאחת ההפגנות היה נדמה לי שצדתי צל מבויש וגא עומד על מדרגות הרבנות העולות לבמה. דה! מוק! רט! יההה, צעקתי, הנה הוא! איך מתאים לשקמה גבר גבוה וקירח עם יוניקלו. סוף־סוף אני נחשפת לגבו של האיש שאיתו היא מגדלת חמש בנות בעמק, ולו היא אומרת "מאמי, יצאתי לרוץ ולהאיץ חלקיקים". אבל אז הגב הסתובב אליי וראיתי שזה בוגי.
אז תודה. גם על המידע החשוב וגם על הנזק שגרמת לעצמך ולמחנה שלך. לא רק מפני שהציבור עשוי לפקפק במידת כשירותך המנטלית ונשקלת כעת האפשרות לפתוח נגדך בחקירה פלילית, אלא כי תרמת בעקיפין לחיזוק מעמדה של שקמה כציונית ופטריוטית. עשית לנו שירות אדיר. בואי. בכיר בשב"כ הכפוף ישירות למשרד ראש הממשלה לא נשמע בדיוק כמו יזם נדל"ן שמוכר דירות נופש באתונה לישראלים נמלטים, או כמו עוד איזה פרופסור למשפט בינלאומי מתנשא מרייכמן שיכול להגעיל לכמה ביביסטים את הנשמה. העובדה שהאדם שאיתו היא חולקת את חייה מחויב לביטחון המדינה ועובד למענה, העובדה שהיא שתקה - למרות שיכלה לגרוף רק הערכה - ואת שיחררת את הג'יני מהבקבוק, היא סוג של תמונת מראה הפוכה. היא ואת נראות עכשיו בבירור כמו הנגטיב המנהיגותי אחת של השנייה.
תודה, אריה דרעי על אוורור הבושה. תודה על הכנות, תודה שחשפת שהלילות קשים גם לך ושימשת פה לכל כך הרבה אזרחים המתקשים לישון לאחרונה. היה שווה לנו שתבטיח לפרוש מהפוליטיקה ואז תצפצף על בית המשפט ותחזור אלינו בסערה - אם לא כשַּׂר, אז לפחות כחבר בקבינט הביטחוני המרבה להתייעץ עם רבנים שמבינים בלחימה פחות מהחתולה שלי, אבל מבינים היטב אילו תפילות ועצרות יפתחו שערי שמיים.
אמנם אתה מאמין קטן מאוד בשוויון בנטל וגדול מאוד בהרחבת תקציבי הישיבות ובהרחבת הנחשלות של תלמידי החינוך החרדי, אבל זה נעים לדעת שיש מי שמתקשה להירדם בלילות וזקוק לכדורי שינה. יפה שחשפת חולשה וכאב. אנחנו בעד מנהיגים שעשויים בשר ודם. אמנם הכאב שלך הוא על ילדים של אחרים המשלמים בחייהם, אבל למה להתקטנן?
תודה, שלמה קרעי. ריגשת. נדיר למצוא אנשים חזקים, בעלי כוח, שלא שוכחים מאין באו ולאן הם הולכים ושליבם פתוח למצוקותיו של האזרח הקטן. אפילו אם מדובר באזרח ממש קטן, שהידרדר לעבודה משפילה בערוץ 14 וחווה כעת קושי בל יתואר עם הטראפיק שלו.
אני לא רוצה ליפול עליך כעת עם בקשות נוספות, אבל אם במקרה אתה פנוי היום, מחר, אשמח לעזרתך. עוד לא אישרו אותי בקבוצת "עגלות קפה בישראל" ובקבוצת "תוספי תזונה לגיל השלישי של איי־הרב", ואני לא מצליחה להבין למה. גם הטראפיק שלי לא משהו. תכלס, אני עומדת במקום מ־7 באוקטובר ולא מצליחה להתקדם. אבל אני מבינה שבנושא הזה, של טראפיק ופייסבוק ואלגוריתמים, אתה עובד על פתרון כללי עבור כולנו. קראתי שמטעמך נמסר: "השר מקדם הצעת חוק להגנה על חופש הביטוי של משתמשים ברשתות החברתיות". אז תודה. אני לא יודעת אם אתה מתכוון לטפל בחופש הביטוי ברשתות לפני או אחרי שתסגור את חופש הביטוי של תאגיד השידור הציבורי ותשאיר רק שידורי תעמולה נוסח צפון־קוריאה, אבל אחכה בסבלנות, העיקר שיסתדר.
תודה, בן גביר. הפיתוי שבסיאוב המשטרתי שימש מאז ומעולם קרקע פורייה לדיון על פריכותו של המוסר המעביר אנשי חוק אל העבר השני של הגדה. לכן כל סדרת משטרה מוצלחת, מ"חוק וסדר" ועד "הסמויה", מ"דקסטר" ועד "מנאייכ" הישראלית, מחויבת להדגים עד כמה רעוע הוא התפר המבדיל בין חוק לפשע.
והנה, הכל מתרחש במציאות. תוך שנה הוצפנו במעצרי שווא של אזרחים ללא כל עבר פלילי ובפיטורים ובמינויים מושחתים. צפינו באלימות קשה נגד מפגינים, התקדמנו לחלוקת נשקים מטורללת נוסח ארצות־הברית, וראינו איך מפכ"ל משטרה שבזמנים כתיקונם לא היה מטריח עצמו להעיף מבט בעוברו ליד תא המעצר שבו ישבת בעברך, מתחנף אליך כעת כדי לקבל תוספת כהונה.
אז תודה לך, אדוני השר. בזמן האחרון חזרתי לראות סדרות עבר, בהן סדרות משטרה שאהבתי, ולפתע הכל מקבל בוסט רציני של אמינות וזה מאוד משפר את חוויית הצפייה שלי.
ותודה גם על הנזיפה בביידן והבחירה בטראמפ לנשיאות. אני בטוחה שמיליוני אזרחים אמריקאים יצביעו לו בעקבות המלצתך, ואמריקה תיראה שוב קצת יותר דומה לישראל. גם ברמת הטרלול של מנהיגיה, וגם בנטייה - שאותה הדגמת היטב - לתקוע סכין בגב למדינות חברות. אני לא בטוחה שאתה מעודכן, אבל טראמפ לא כל כך משתגע עלינו לאחרונה, כינה את חיזבאללה "ארגון חכם" וקרא לחילופי שלטון. כך שיש מצב שתרמת רבות גם לאמינות סרטי האפוקליפסה שאני מתכננת לראות בהמשך. בכל זאת יש הבדל בין ארצות־הברית לישראל. היא יכולה להסתדר בלעדינו, אנחנו לא נשרוד דקה בלעדיה.