האיומים של שר הכלכלה ניר ברקת לא ממש מזיזים לחברות: זוגלובק, יצרנית מוצרי בשר שבבעלות משפחת זוגלובק, מעלה את מחירי מוצריה מנקיקיות ועד שניצל תירס בכ־10%. המוצרים היחידים שלא עלו הם תחליפי הבשר והארוחות המוכנות החדשות.
בכך מצטרפת זוגלובק לגל העלאות מחירים שפורסמו בשבועות האחרונים בין השאר של יונילוור שתעלה את מחירי הקרמבו, הגלידות והשוקולד בכ־10%. ויליפוד תעלה את מחיר האורז, האיטריות, השימורים והרטבים האסייתים בעד 15%. שטראוס תעלה את מחיר הממתקים בעד 20% ושסטוביץ תעלה את מחיר פסטה ברילה, משחות שיניים קולגייט ומוצרי ניקיון של אג'קס בעד 20%.
1 צפייה בגלריה
yk13788501
yk13788501
(צילום: יחסי ציבור)
הפעם האחרונה שזוגלובק העלתה מחירים הייתה בדצמבר 2022 - אז זה היה בשיעור של 9.8%, לאחר 12 שנה שלא העלתה מחירים. החברה מסרה לרשתות כי עליות המחירים נדרשו בעקבות עליות חדות במחירי חומרי הגלם: בשר בקר 30%, עוף והודו כ־30% ותירס ב־60%.
גל עליות המחירים בשוק המזון ממשיך למרות פנייה, מאוחרת מדי, של שר הכלכלה ניר ברקת ליצרנים לעצור את עליות המחירים - מה שלא ממש השפיע עליהם. אתמול פירסם השר שדרש מקוקה־קולה לעצור עליית מחירים וכי הובטח לו שהיא תבוטל אך מרשתות השיווק נמסר כי כלל לא קיבלו דרישה של קוקה־קולה לעלות מחיר, והיצרנית סירבה להגיב על ההודעה.
למרות הוויכוח האם בזמן מלחמה אמורות חברות המזון לעלות מחירים ולא להתחשב בציבור או לספוג חלק מהעליות, יצרני המזון טוענים כי גל עליות מחירים של חומרי גלם שחווה העולם כולו, לא היה כדוגמתו כבר שנים רבות.