ההר הוליד הר געש. יממה לפני סגירת חלון ההעברות החורפי, התפנו מכבי חיפה ומכבי ת"א ממרוץ החימוש שהן מנהלות לאחרונה ל־90 דקות נטו של כדורגל על כר הדשא. בלי סוכנים, בלי עורכי־דין, בלי סקאוטים. רק שחקנים בירוק וצהוב שנאבקים על האליפות. וזו הייתה יופי של הפוגה, משחק כדורגל איכותי וקצבי, שהכתיר את המועמדת הבכירה לתואר נכון לעכשיו. עם שני ניצחונות משכנעים בליגה תוך פחות מחודש, כולל 0:2 אמש, מכבי חיפה ראויה לאליפות רביעית ברציפות.
קרב האליפות ידע כמה מהפכים השנה. מכבי ת"א עדיין ראשונה גם אחרי ההפסד, אבל האווירה שונה. היא רשמה פתיחת עונה מטורפת ופתחה כבר פער של עשר נקודות על מכבי חיפה, אבל אחר כך הגיע המשבר הצהוב, והירוקים צימצמו לנקודה אחת בלבד. בהמשך הפער צמח לארבע נקודות אחרי ההפסד של חיפה בבאר־שבע, ואמש הוא שוב צומצם לנקודה. אם דייני ההתאחדות יקבלו את בקשתו של התובע להפחית למכבי ת"א נקודה, הפער יימחק לחלוטין והירוקים יטפסו לפסגה בזכות הפרש שערים עדיף.
2 צפייה בגלריה
yk13789195
yk13789195
(צילום: עוז מועלם)
צהובה עם חורים. המטרה של מכבי חיפה בחלון הייתה לצרף שחקני התקפה, ואילו מכבי ת"א התרכזה בחיזוק ההגנה. על פי אתמול, הצהובים נחלו כישלון חרוץ. רכות, איבודים, החלקות, מסירות חסרות אחריות ברחבה. זה נגמר בנס רק ב־0:2 ירוק בסיום המחצית הראשונה. כבר אחרי שתי דקות וקצת כדור חופשי של קני סייף עלה לרחבה, שון גולדברג נגח לשער (איפה הבלמים הצהובים?), רועי משפתי הדף למרכז הרחבה ולורנצו שימיץ' בעט פנימה (איפה הבלמים הצהובים? טייק 2). שער ראשון לבלם הקרואטי בארץ.
אבל זה כלום לעומת הדקה ה־22. דור פרץ מסר כדור מסוכן לדריק לוקאסן ברחבה, גדי קינדה חטף ושלח לדין דוד שכבש את השני. שער עשירי לדוד, רק אחד פחות מערן זהבי.
2 צפייה בגלריה
yk13789026
yk13789026
צילום: עוז מועלם
בלי עזרה מערן. הזכרנו את זהבי. מה קורה איתו באמת בזמן האחרון? אחרי פתיחה רצחנית של תשעה שערים בעשרה משחקים, הוא נעצר על שניים בלבד בעשרת המשחקים הבאים. בהתחלה מכבי ת"א עוד הסתדרה בלי השערים שלו, אבל בהמשך המעצור בפיו־פיו שלו הביא לבלימה של המכונה הצהובה.
אתמול למשל הוא היה בגדר נוכח נפקד, ולא הורגש בכלל. מי שנכנס לאחרונה לנעליו מבחינת כיבושים, דור תורג'מן, ניסה לעשות משהו עם הכוח המתפרץ שלו, אבל הוא נבלם פעם אחר פעם על ידי שחקני ההגנה הקשוחים של מכבי חיפה, שלא נתנו לו לבוא לידי ביטוי.
זה לא שמכבי ת"א שיחקה גרוע. היא הניעה את הכדור והחזיקה בו יותר מאשר היריבה, אבל בלי תכלית. שלושת הבלמים של מסאי דגו סגרו הרמטית את הרחבה ולא השאירו לשריף כיוף יותר מדי עבודה. אגב דגו – הוא הקדיש את הניצחון לאחותו, חיילת מג"ב שמחבל ניסה לחטוף לה את הנשק אתמול בפיגוע בבאר־שבע.
מי צריך שרי. בצד השני, המשחק של מכבי חיפה היה הרבה יותר יעיל – שילוב של ניצול טעויות בהגנת הצהובים יחד עם יציאה מהירה למתפרצות. העזיבה של צ'ארון שרי יצרה אומנם חור לא קטן במרכז השדה, אבל מכבי חיפה של העונה לא בנויה על כוכב אחד אלא על מארג של שחקני קישור מוכשרים.
ליאור רפאלוב תרם כמה מהלכים תענוג לעיניים, קני סייף חילץ ומסר, קינדה מתחיל להיכנס לעניינים, ועוד לא דיברנו על חלאילי הווירטואוז על הקווים ודוד היעיל.
ליגה לאומית. הערב (20.00) במחזור ה־20: הפועל ר"ג - שפרעם, יפו - כפר־סבא, נוף הגליל - כפר־קאסם, עפולה - קריית־שמונה, ראשל"צ - טבריה, בני־יהודה - אום אל־פאחם, רמה"ש - מכבי הרצליה, עכו - נס־ציונה.