יום אחרי ההפסד במשחק העונה, מכבי ת"א חטפה מכה נוספת – הפעם מבית הדין – שהשלימה את המהפך של מכבי חיפה בפסגת הטבלה. הצהובים נענשו בהפחתת נקודה בעקבות אירועי הדרבי התל־אביבי ואיבדו את המקום הראשון לירוקים. לשתיים מספר נקודות זהה, אך לאלופה הפרש שערים טוב יותר. בכך מחקה מכבי חיפה פיגור של עשר נקודות ממכבי ת"א – בחודש בלבד.
העונש הוטל על מכבי ת"א בעקבות זיקוק שהושלך מיציע אוהדיה וכמעט פגע בבלם דריק לוקאסן בדרבי שנערך לפני שלושה שבועות. כפי שנחשף ב־ynet, תובע ההתאחדות עו"ד גלעד ברגמן דרש להרשיע את הצהובים בסעיף "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות". בשל שינויים שנעשו לאחרונה בתקנון המשמעתי של ההתאחדות, גם הרשעה ראשונה בסעיף זה מובילה להפחתת נקודות, במקרה של "עבירת התנהגות אוהדים בנסיבות מחמירות שבגינן המשחק לא הגיע לסיומו או נגרם נזק גוף או הושלכו אמצעים פירוטכניים בין יציעים". בנוסף, הקבוצה נקנסה ב־42 אלף שקל.
"היינו כפסע מאסון, וכל הפעולות שנעשו לא מנעו אותו", קבע אחד הדיינים, עו"ד גיורא לנדאו. הדיין הראשי, עו"ד ישראל שמעוני, כתב: "ריבוי השימוש באמצעים פירוטכניים, שחלקם הושלך אל כר הדשא, דבר שהוביל להפסקת המשחק ובעיקר בשל ירי חזיז/זיקוק בכינון ישיר לכיוון רחבת ה־16, יוצר 'נסיבות מחמירות'". מכבי ת"א הודיעה כי בכוונתה לערער על ההחלטה.
שחקן ההתקפה הגנאי הנרי אדו חתם בקבוצה לשלוש שנים וחצי. (נדב צנציפר)
הפועל באר־שבע. חלוץ נבחרת קזחסטן ארתור שושנאצ'ב חתם לשלוש עונות וחצי.