מה קורה בחברת יושופס (USHOPS)? צרכנים טוענים שהחברה שקיימת כבר כ־20 שנה, לא מספקת להם חבילות שהזמינו מארה"ב, הולנד ובריטניה. הצרכנים מפעילים עמוד פייסבוק וקבוצת ווטסאפ של מאות משתתפים. במקביל, עובדים של החברה טוענים שהיא לא הפקידה עבורם כספים לפנסיה ושלא כל המשכורות שולמו להם.
1 צפייה בגלריה
yk13790415
yk13790415
(צילום: שאטרסטוק)
החברה שמספקת לצרכנים ישראלים כתובת במדינות אלה, עבור הזמנה מאתרים שלא שולחים ישירות לישראל, סגרה לאחרונה את שירות המשלוחים שלה מהולנד ובריטניה ופועלת כרגע רק מארה"ב וטורקיה. היא צימצמה את מצבת העובדים ושירות הלקוחות שלה עובד במתכונת מצומצמת, כשצרכנים מתלוננים על חזרתיות בתשובות. כמה מהצרכנים שמחכים להזמנות שלהם מדצמבר וינואר שמאחרות מאוד, גילו אתמול שתאריך הצפי להגעה התעדכן למארס.
לאחרונה פורסם שחברת עמילות המכס Ship2u ביקשה לתבוע את יושופס בשל חובות שיש לחברה מולה. נראה שחברות עמילות מכס עיכבו משלוחי יושופס על אף שכבר הגיעו לישראל, משום שזו לכאורה לא שילמה להן. לפי יושופס, החברה הגיעה עם Ship2u להסדר, אך חברות נוספות כמו געש טוענות לחובות כבדים מולן.
בינתיים לקוחות ממתינים חודש וחודשיים למוצרים שהזמינו. כך, למשל, לקוח שהחבילה שלו נמצאת במשלוח 4148 מספר כי הוא רואה שהחבילה שלו נחתה בארץ ב־25 בינואר אך עוד לא הגיעה לידיו. לקוח אחר מספר שמשלוח שהזמין מהולנד שוחרר ממכס ב־17 בינואר ועוד לא שוחרר ממכס, למרות שאמור היה להגיע לידיו כבר ב־11 בינואר. אחרים נדהמו לגלות שחבילות ממשלוח 4136 אבדו זמנית באזרבייג'ן. פיצוי אין פה משום שלפי נציגת שירות הלקוחות "התקנון (שמקנה פיצוי לכאורה על איחור, מ.ק) מתייחס לימי שגרה ולא למלחמה". יחד עם זאת חלק מהלקוחות - החלו לקבל את החבילות המעוכבות שלהם.
יושופס (לשעבר buy2usa), שבבעלות מוטי מזומן, היא החברה הגדולה ביותר שמספקת כתובת בחו"ל. צרכנים נרשמים באתר החברה, שפועל כרגיל אגב, מקבלים כתובת של מחסנים בניו־ג'רזי (שבבעלות מזומן) או בדאלוור (שם אין מע"מ אמריקאי) ושולחים לשם פריטים שלא נשלחים ישירות לישראל. משם הפריטים מגיעים לארץ. עד לאחרונה זה עבד באופן חלק ומהיר והחברה אף הוסיפה שירותים דומים בהולנד ובריטניה (שבוטלו בינתיים) ובטורקיה. היא גם מספקת כבר שנים רבות שירות שילוח ימי עבור ישראלים שחוזרים מרילוקיישן.
"הכאוס בחברה קרה כי הם קפצו מעל הפופיק", טוענים גורמים בענף השילוח. "החברה הייתה מנופחת עם הוצאות יתר, עם עשרות עובדים. ברגע שפוטרו היא נכנסה למערבולת. הבעלים הפך למנכ"ל והוא טוען שהוא משקם אותה".

"נחזור לעצמנו"

מוטי מזומן אומר דברים דומים. לטענתו, הוא מזרים כסף לחברה כדי לשקם אותה ואין כבר איחורים בחבילות חדשות שמגיעות מחו"ל. הוא פירסם הודעה לצרכנים לפיה הוא מודע למצב ומטפל בו והחברה כן ממשיכה לעבוד והיא עובדת עם עמילי מכס כמו אקסלוט ו־GCX.
מזומן: "אנחנו נחזור לעצמנו, המרכז הלוגיסטי שבבעלותי מתפקד ועובד. אכן הייתה התנהלות כלכלית לא טובה ואני איפשרתי את זה, האחריות היא עליי. עברתי טלטלה אישית גדולה וכשגיליתי, קיצצנו את מספר העובדים. עברנו למשרדים בזכרון יעקב עם שליש מהשכירות הקודמת, שיכללנו את הטכנולוגיה, וכרגע אין יותר קשיים במשלוחים. הקמתי את החברה אחרי שחייתי 20 שנה בארה"ב. היא עבדה מאוד יפה ובשלוש השנים האחרונות זה התנפח. זאת חברה חזקה של הרבה שנים והייעוד שלי הוא להמשיך לאפשר לאנשים לקנות בארה"ב ולהמשיך עם החברה בכל הכוח".
מה לגבי אנשים שעוד לא קיבלו את החבילות שלהם?
"היה משלוח אחד ששכחו ממנו מטען שלם בבאקו, חברת התעופה בודקת את זה. בשבוע הקרוב נקבל את הממצאים ואני מאמין שנקבל אותו. אלה כמה עשרות חבילות. אני אומר בוודאות שהיום אין טיסות מעוכבות. אלה טיסות ישירות מניו־יורק של אל על לארץ. לגבי הגעה במארס של חבילות שהוזמנו בינואר, זאת תקלה. לגבי חבילות חדשות - יקבלו אותן תוך 10 ימים".