זה היה אמור להיות משחק השלמה על מי מנוחות במוקדמות היורובאסקט לנשים, כזה שלא יעורר עניין משמעותי, אבל המפגש הערב (18.00) בין ישראל לאירלנד בריגה הפך בשבועות האחרונים לדבר הכי טעון ונפיץ בכדורסל הנשים האירופי.
שני המשחקים של הכחולות־לבנות בחלון הקודם (אחד מהם מול אירלנד) נדחו בשל פרוץ מלחמת חרבות ברזל ואיגוד הכדורסל האירי עשה, לטענתו, כל מה שאפשר כדי לא לקיים את צמד המפגשים עם ישראל. גם הלחץ הציבורי במדינה גבר בימים האחרונים - עד כדי כך שמשחק הנבחרת האירית, שמעולם לא עלתה לאליפות אירופה, טיפס לראש הכותרות במדינה.
בעקבות כך, חמש שחקניות איריות הודיעו כי בשל "המלחמה בעזה וההשלכות שלה" הן יחרימו את המשחק. כוכבת העבר רבקה אוקיף אף דרשה מהיתר "ללכת בעקבותיהן" ותקפה את האיגוד האירי בכך ש"השחקניות לא היו צריכות להיות בכלל במצב שכזה". שלשום קיים יו"ר איגוד הכדורסל האירי ג'ון פיהאם מסיבת עיתונאים, ובה טען כי "החרמת המשחק תהיה הרסנית. ייקח לנו עשר שנים לפחות להתאושש מההשלכות".
באיגוד האירי טענו כי פיב"א "כפתה עליו" לשחק מול ישראל: "נספוג קנסות של 180 אלף יורו והרחקה לחמש שנים. לא נהרוס את הספורט שלנו, עד כמה שזה כואב".
בישראל שמעו היטב את הקולות באירלנד ולא נשארו חייבים. "אנחנו באות במוטיבציה גבוהה יותר", הודתה הסנטרית דניאל רבר. דור סער, שתלבש לראשונה את מדי הנבחרת, הוסיפה: "זה ידוע שהם די אנטישמים, ואולי בגלל זה צפוי משחק חזק. נשאיר הכל על המגרש, בטח במשחק כזה".
עבור ישראל מדובר במשחק הראשון בקמפיין (השני ביום ראשון מול לטביה). אירלנד הובסה כבר 100:48 על ידי צרפת. הראשונה בכל בית וארבע הסגניות הטובות משמונת הבתים יעלו לאליפות אירופה.

אירופה אדומה

ערב נהדר לנציגות הישראליות באירופה. רגע לפני הדרבי, הפועל ת"א נתנה הצגה עם 73:94 על בשיקטאש בלובליאנה. בכך הבטיחו האדומים את המקום השני בבית ואת הכרטיס הישיר לרבע גמר היורוקאפ, כאשר היריבה תיקבע במפגש הפלייאין בין בשיקטאש לגראן קנאריה. וויל קאמינגס ותומר גינת בלטו עם 16 נקודות.
הפועל ירושלים סגרה את הסיבוב הראשון בטופ־16 של ליגת האלופות עם ניצחון שישי ברציפות במפעל, הפעם 61:85 ענק בבלגרד על טנריפה, ועלתה על חשבונה למקום הראשון, תוך שהיא מזכירה איזו קבוצה הגנתית אדירה היא. ליוואי רנדולף ניצח על התזמורת עם 21 נקודות, ירושלים עומדת על 0:3 בשלב. (אפרת עמורבן)
כדורעף נשים. שמינית גמר הגביע: קריית־אתא - ק.ק ת"א 0:3, מכבי ת"א - נצרת 0:3. (ספי פסטרנק)