ירידה בשיעור ממוצע של 15% במספר ימי המחלה שנטלו העובדים במשק בחודש ינואר האחרון, בהשוואה לנעשה בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני חברת עוקץ מערכות. על פי הנתונים, הירידות החדות ביותר נרשמו בענפים שממשיכים לסבול מאי־הוודאות הכלכלית שיצרה מלחמת חרבות ברזל ומחוסר היציבות התעסוקתית שנגזרת מכך.
על פי הנתונים, שמתבססים על ניתוח השוואתי של 6,548 תלושי שכר שהופקו לעובדים בגין עבודתם בחודש ינואר 2024, בהשוואה לנעשה בתקופה המקבילה בשנתיים האחרונות, עולה כי הענף שבו נרשמה הירידה החדה ביותר, הוא ענף ההייטק.
בחודש ינואר 2022, עמד שיעור ההיעדרות מפאת מחלה על 2.3 ימים ובחודש ינואר 2023 – על 2.2. מנגד, השנה, מספרם הממוצע של ימי ההיעדרות הסתכם ב־1.6 – נתון שמשקף ירידה בשיעור של 27% בהשוואה לשנה שעברה. ירידה חדה, בשיעור של 21%, נרשמה גם בענף הביוטק: בינואר לפני שנתיים, נטלו העובדים בענף זה 2.1 ימי מחלה בממוצע ואילו אשתקד, המספר עמד על 1.9. השנה לעומת זאת, על 1.5 ימים.
גם בתחום ההסעדה חל קיטון במספר ימי המחלה שנוטלים העובדים, מרמה של 1.6 ימים בינואר 2022 לרמה של 1.5 בינואר בשנה שעברה, ו־1.2 בינואר השנה – נתון שמשקף ירידה בשיעור של 20% מהנעשה בשנה שעברה.
גם בענף הפיננסים לקחו פחות ימי מחלה בחודש שעבר. מספר ימי ההיעדרות הממוצע עמד בינואר לפני שנתיים על 2.2 ובינואר 2024 עמד על 1.7. בענף הפרסום חלה ירידה בשיעור של 15% במספר ימי ההיעדרות ל־1.7 ימים בינואר השנה. בתעשיית המתכת ובתחום המסחר והשירותים, חלה ירידה בשיעור של 13% במספר ימי ההיעדרות ל־1.4 ימים. הענף היחיד, כך על פי נתוני הסקר, בו לא חל שינוי הוא ענף הניקיון, בו גם השנה, עומד מספר ימי ההיעדרות הממוצע על 1.1 ימים, מספר נמוך יחסית גם כך.
אין איחורים
חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות, שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם, וערכה את הבדיקה מציין כי "שעוני הנוכחות מציירים תמונה מעניינת. מהנתונים שאספנו עולה כי חלה ירידה גם במספר העובדים שמאחרים למקום העבודה".