לאחר שחתם לעונה וחצי בהפועל ת"א, יוסי אבוקסיס הוצג אתמול כמאמן הקבוצה ודיבר בין היתר על המעבר המתוקשר מבית"ר ירושלים.
1 צפייה בגלריה
yk13791919
yk13791919
(אבוקסיס מגיע למתחם חודורוב | צילום: עוז מועלם)
"אני רוצה להודות לרוב הקהל של בית"ר ולאנשים במערכת", אמר אבוקסיס. "מעולם לא אמרתי שאני חלק מהיריבות בין בית"ר והפועל ת"א. שני המועדונים קרובים לליבי, ובשניהם העברתי את רוב השנים כשחקן וכמאמן. אני מאמן כדורגל ואיפה שהיה לי טוב נשארתי וכשלא - קמתי ועזבתי. כשאתה מרגיש שלא טוב לך אז לפעמים אתה עושה את הצעד וקם ועוזב לפני שבועטים אותך". על ברק אברמוב: "כחבר הוא מספר אחת בעולם, אבל בכדורגל לא הסתדרנו. משהו קרה שם וזה לא עבד. הכדורגל לפעמים לוקח אנשים למקומות לא טובים. אם הייתי בבית"ר במהלך הדרבי הירושלמי, הייתי מפוטר יום לאחר מכן".
על החתימה בהפועל ת"א, שנחשפה לראשונה ב־ynet: "אני מאוד מתרגש לחזור למועדון שהעברתי בו המון שנים גם כשחקן, וגם למשך פרק זמן קצר כמאמן. זה נכון שעבר שבוע מאוד קשה מבחינתי. המנהל המקצועי חן סול פנה אליי ביום ראשון אחרי שקרה מה שקרה עם בית"ר, ועניתי לו שאני צריך יום־יומיים לחשוב על זה, אבל לא בגלל שזו הפועל ת"א - אני לא חושב שיש מי שיסרב להצעה מהקבוצה הזו. הסיבה היא היריבות בין המועדונים. יש פה שחקנים מאוד מוכשרים, התפקיד שלי כמאמן הוא לשפר את הסגל. אני מאמין שאפשר להוציא מהשחקנים יותר".
על הקדנציה הקודמת בהפועל: "אחת הטעויות שעשיתי היא כשבמקביל לעבודה בהפועל ת"א הייתי גם עוזר של אלי גוטמן בנבחרת. אי־אפשר במועדון כזה לא להיות טוטאלי. הייתי צעיר, וזו הייתה טעות".

נבחרת ישראל מחכה לגדולות של ליגת האומות

זו עשויה להיות ההגרלה האטרקטיבית ביותר בתולדות נבחרת ישראל: הערב (19.00) ייקבעו הבתים בליגת האומות הקרובה, והנבחרת, שניצלה היטב את ההשעיה של רוסיה ועלתה לדרג הראשון על חשבון אלבניה ואיסלנד, מחכה לראות אילו שלוש יריבות ענק היא תקבל.
ישראל נמצאת בקבוצה האחרונה של הדרג (יחד עם סקוטלנד, בוסניה וסרביה), ותשחק מול יריבה אחת מכל קבוצה אחרת. קבוצה 1: ספרד, קרואטיה, איטליה, הולנד. 2: דנמרק, פורטוגל, דנמרק, הונגריה. 3: שווייץ, גרמניה, פולין, צרפת. כלומר, בית אפשרי יכלול את ספרד, פורטוגל וצרפת לצד ישראל - טירוף אמיתי, ומצד שני ייתכן מצב שבו יוגרלו קרואטיה, הונגריה ושווייץ.
המשחקים יחלו בספטמבר, כששתי הראשונות בכל בית בדרג 1 יעפילו לנוקאאוט וייאבקו על הזכייה. המקום השלישי יתמודד בפלייאוף נגד הירידה מול נבחרת מהמקום השני בדרג 2, המקום האחרון יירד ליגה (וכך בהתאם גם לדרגים 4־2).
למיקום יש חשיבות גדולה לקראת מוקדמות מונדיאל 2026: בגלל הגדלת הטורניר, אירופה קיבלה 16 כרטיסים. 12 מהם יוענקו למנצחות הבתים במוקדמות (שייפתחו במארס 2025), וייערך פלייאוף על ארבעת המקומות הנוספים. 16 המשתתפות בו יהיו 12 הסגניות, לצד ארבע מנצחות הבתים הבכירות ביותר בליגת האומות שלא יעלו מהמוקדמות. המשמעות היא שיהיה קשה לבנות על רשת הביטחון הזו: ישראל תעפיל לפלייאוף דרך ליגת האומות רק אם תסיים ראשונה בבית. (יאיר קטן)