1. בוקר אחד קמים משנתם המתמשכת שרי הכלכלה האוצר ונדהמים לגלות שחברות מובילות רבות במשק העלו את המחירים. לא. זה לא קרה בהפתעה. אילו היו עוקבים בערוצי התקשורת מכל הסוגים הם היו יודעים על הכוונות לייקר ממשחות שיניים, דרך מוצרי היגיינה ועד למצרכי מזון ושקיות תה עוד לפני שבועיים ויותר. הבעיה: "התגלית" קרתה ארבעה ימים אחרי שרבות מההתייקרויות כבר נכנסו לתוקף בראשית החודש.
2. וכך, רק בתחילת השבוע נזכר שר הכלכלה ניר ברקת לזמן אליו את מנהלי החברות הגדולות, שניצלו את השקט במשרדי הממשלה, ובעת מלחמה החליטו להכות במשקי הבית בגל התייקרויות שלא היה כאן מאז הניסיון הקודם שנבלם על ידי השרים לשעבר, ליברמן באוצר וברביבאי בכלכלה, לפני שנה וחצי. הוא נזף בהם. וזהו.
1 צפייה בגלריה
yk13792925
yk13792925
(צילום: אבי מועלם)
3. משלא הופחת מחירו של מוצר מתייקר אחד, רק שלשום הציב השר ברקת לחברות המזון אולטימטום של 72 שעות לביטול העלאות המחירים. "במידה שלא יעשו זאת ייכנסו לרשימה שחורה ויעברו מסלול של 'ביוש רגולטורי' וכן מהלכי חקיקה מהירים שירתיעו את החברות מהעלאות מחירים לשם שיפור שורת הרווח. הצעדים הבאים ייחשפו לאחר פקיעת האולטימטום", איים ברקת המתעורר. ברוב לשכות מנהלי החברות פרצו בצחוק. הרי המחירים ברובם כבר עלו. ההערכה שלנו: ההתייקרויות יישארו בתוקפן. אולי כמה חדשות יידחו מעט.