1. מה את חושבת על מצב הנשים בשוק העבודה? "אני חוששת שככל שהמלחמה תימשך והמצב הכלכלי יורע, יותר ויותר נשים שפוטרו בחודשים האחרונים ימצאו עצמן מחוץ לשוק העבודה. חלקן כי לא יצליחו לחזור למשרה מספקת ואחרות כי בשוק הנוכחי מי שיוצא ממעגל העבודה נתקל בקושי לחזור".
2. למה דווקא הנשים משלמות את המחיר?
"כ־300 אלף מילואימניקים, רובם משמעותיים בשוק העבודה, גויסו למלחמה. זה גרם ללא מעט עסקים להיסגר או להצטמצם. מרבית המילואימניקים הם גברים שלא ניתן לפטר או להוציא לחל"ת. בשל כך אמהות רבות שנותרו לבד לטפל בילדים היו הראשונות שפוטרו".
1 צפייה בגלריה
yk13791906
yk13791906
(צילום: מיכל טל)
3. איך זה שנשים עדיין רחוקות משוויון גם בשנת 2024?
"כי גם ב־2024 אמהות הן עדיין המטפלות העיקריות בילדים ובזמן איום טילים אינן יכולות לעבוד ללא מסגרת ממוגנת לילד. גם אלו שנאלצו לעבוד מהבית מתקשות לנהל שגרת עבודה במקביל לשגרת הבית".
4. כיצד השפיעה המלחמה ספציפית על נשים בצפון ובדרום שפונו מהבית? "מאות אלפים פונו מבתיהם, ביניהן נשים רבות, שכירות ועצמאיות, שהעסק שלהן במקום מגוריהן. הן נאלצו למצוא את מקומן מחדש בשוק העבודה בתנאים לא פשוטים, רחוקות מהבית ומהסביבה התומכת".
5. מה צריכה המדינה לעשות כדי להתמודד עם מצוקת האמהות העובדות? "להקפיד לאכוף את התיקון לחוק הגנת עובדים בשעת חירום שהעביר שר העבודה יואב בן צור, לפיו ייאסר על פיטורי הורים שנדרשו להשגיח על ילדיהם עקב שירות של בן או בת הזוג בצבא או בכוחות הביטחון".