קנזס סיטי צ'יפס, אלופת 2020 ו־2023 ופיינליסטית 2021, תופיע הלילה בסופרבול רביעי בחמש שנים, דבר שעשו רק שתי קבוצות בהיסטוריה: ניו־אינגלנד פטריוטס של טום בריידי (שלוש זכיות והפסד בין 2015 ל־2019) והלוזרית הנצחית באפלו בילס, שהצליחה להפסיד בארבעה סופרבולים רצופים בין 1991 ל־1994. סן־פרנסיסקו מחפשת גביע ראשון אחרי 29 שנה ויכולה להשתוות לניו־אינגלנד ולפיטסבורג עם שש זכיות בסופרבול - מקום ראשון בכל הזמנים בעצם, מקום שני. לבריידי יש שבע.
1 צפייה בגלריה
yk13795593
yk13795593
(צילומים: גטי, איי-פי, רויטרס)

"מר לא רלוונטי"

זה אחד מאותם סיפורים אמריקאיים קלאסיים. שחקן נבחר במקום ה־262 בדראפט של 2022 וזוכה בכינוי "מר לא רלוונטי" שמודבק תמיד לאומלל שנבחר אחרון. אבל לקוסמוס היו תוכניות אחרות עבור ברוק פרדי בן ה־24, שנראה, מתנהג ומשחק אחרת לגמרי מהקוורטרבקים כוכבי הרוק של היום. שוב ושוב הוא הדהים את המזלזלים הרבים, ועכשיו השחקן שמשכורת הבסיס שלו היא פחות ממיליון דולר לעונה רחוק משחק אחד מטבעת אליפות עם סן־פרנסיסקו. ינצח או יפסיד, אף אחד כבר לא קורא לברוק "פרדי מר לא רלוונטי".

שיא הסוויפטמאניה

זה כנראה הכי קרוב שאפשר להגיע כדי לדמיין איך היה נראה טירוף הביטלס בימים של מדיה חברתית. זמרת פופ מוכשרת, אבל לא יוצאת דופן, הפכה לאחד האנשים הכי פופולריים בעולם בזכות עבודה קשה, לא מעט אומץ וחוש עסקי נדיר. ואז היא גם התאהבה בכוכב פוטבול, וארה"ב יצאה ממעט הדעת שעוד נותרה בה. טיילור סוויפט תגיע היישר מהופעה ביפן לראות את טראוויס קלסי, ותביא איתה המוני צופי טלוויזיה, שספק אם ראו משחק פוטבול לפני שהיא החלה להתיישב ביציע במשחקי קנזס סיטי צ'יפס. כל תנועה שלה תזכה לניתוחים אינסופיים וכולם ירצו לראות אותה בוכה - רק שכמו כל דבר באמריקה היום, חצי מדינה ירצה לראות דמעות אושר והחצי השני ירצה שיכאב לה.

הגענו למאני טיים

האמריקאים אוהבים את הסופרבול כמעט כמו שהם אוהבים להמר עליו. לפי ההערכות, אחד מכל ארבעה בגירים במדינה הולך לשים כסף על המשחק בסכום כולל של 23.1 מיליארד דולר, קפיצה משוגעת של 35 אחוז לעומת השנה שעברה. מעבר לדברים בנאליים כמו מי תנצח (הניינרס פייבוריטיים בהפרש 2.5 נקודות), אפשר להמר על כל מה שזז: כמה פעמים יראו בטלוויזיה את טיילור סוויפט ביציע (אובר/אנדר 4.5), כמה זמן תימשך שירת ההמנון (אובר/אנדר דקה וחצי), האם אשר יעלה למופע המחצית עם נעלי ג'ורדן, האם תהיה הצעת נישואים על הדשא בסיום המשחק, האם תהיה הפסקת חשמל, ואפילו האם הביטקוין יעלה או יירד בזמן המשחק.

ויוהההההה לאס־וגאס!

הסופרבול צריך להיות כל שנה בלאס־וגאס. גם כי מזג האוויר בפברואר מושלם, אבל בעיקר משום שאם כבר אירוע כמעט גרוטסקי, אז באמת שאין מקום מתאים יותר בעולם. לשכת המסחר של ארה"ב מעריכה שכלכלת לאס־וגאס תכניס בסוף השבוע הזה חצי מיליארד דולר, לפי צפי של 150 אלף מבקרים שיוציאו לפחות 215 מיליון דולר רק על מזון ומשקאות, חדרי מלון, מרצ'נדייז ופריטים אחרים. וזה עוד לפני שדיברנו על ההכנסות של בתי הקזינו ושאר אטרקציות שהנייר לא סובל בסדום האמריקאית.

מצעד סלבז אינסופי

עם קהל מובטח של לפחות 150 מיליון צופים, אין מסתורין גדול במיתוס של פרסומות הסופרבול. בסופו של דבר, מדובר במסיבה מוגזמת לגמרי שחוגגת את כל קלישאות האמריקנה, אז מדוע שהפרסומות יהיו שונות. שבעה מיליון דולר ל־30 שניות הוא המחיר הממוצע של פרסומת השנה, חלק גדול מהפרסומות כבר שוחררו בשבוע החולף ומבטיחות מצעד סלבריטאים אינסופי, מוויקטוריה ודייויד בקהאם, דרך בן אפלק וג'ניפר לופז ועד ג'ון טרבולטה ומרטין סקורסזה.