זוג או פרט?

עם כל הכבוד ל"ולנטיין" שמציינים היום ברחבי העולם (עיינו ערך הדפסי לבבות, גוונים אדומים ותירוצים לקניית מתנות), יש לי תחושה שהשנה פשוט נשתמש בתאריך לדייט אחד כיפי, עם עצמנו, עם בן/ת זוג או עם חברה. כי מה שלמדנו בחודשים האחרונים, יותר מתמיד, הוא שאסונות ועצב מגיעים לבד בלי הזמנה מיוחדת, ושמחות צריך וכדאי לייצר כמה שאפשר – עם או בלי סיבה מיוחדת.

לי ולך

בלי שהרגשנו, אחד מהטרנדים החמים של העונה הוא ז'קט הבומבר ("המפציץ") שנולד במלחמת העולם הראשונה עבור הטייסים ועבר לא מעט אינטרפטציות מג'יימס דין ועד לתלבושת האחידה של הסטודנטים בקולג'. ומה הכי מגניב? שבדיוק כמו שבעולם מאז הוסמכו גם לא מעט טייסות מעולות, גם הז'קט הפך למעין פריט נטול מגדר שאפשר למצוא אותו על הקולבים באזור הגברים וגם בזה של הנשים.

קפיצה קטנה לחו"ל (2)

אני אגיד את זה ככה – אם הגוף צווח "לכו למסאז'" כנראה שמצבכן בקאנטים. אל תחכו לזמן פציעות וטוסו לפנק את עצמכן: תקלידו בוויז "הספא של מלון ריץ־קרלטון בהרצליה" ולכמה שעות תרגישו שקפצתן לחו"ל, כי איך אומרים? אם זה נראה כמו חו"ל (בכל זאת, רשת RITZ) וזה מרגיש כמו חו"ל (למשל: המטפלת שולחת אותך במעלית לבד לחדר הטיפולים ואיכשהו היא מגיעה איתך) כנראה שהחתמתי דרכון ולא הרגשתי. אגב, מלבד התחושה האסקפיסטית, סיבות נוספות שבשלן כדאי לשקול הגעה לשם: מעסות ברמה גבוהה, פלייליסט לבחירה, שמן עיסוי בריח המלון (ויש גם מבשם לבית! חובה) ואפילו טיפ מעולה למסאז'ים עתידיים שלקחתי בהשאלה: להניח מגבת חמה מגולגלת בין בית השחי לחזה – זה משחרר את הלחץ באזור והופך את כל ההתעסקות עם עיסוי השכמות והידיים לקלה יותר.
- הפרטים היבשים: טיפולים החל מ־390 שקלים (למשל ל־45 דקות עיסוי שוודי או משולב). פרטים באתר הספא ritzcarltonherzliyaspa.co.il או בטלפון 073-2037620.

קפיצה קטנה לחו"ל (1)

שאלה אינטואיטיבית: למי יש כיסים גדולים יותר במכנסי הג'ינס - לנשים או לגברים? אני אעזור. לגברים כמובן. כי ברור שהכיסים שלהם חשובים יותר,
הרי לתוכם נכנסים הארנק והמפתחות. על אותה משוואה, אבל בלהפך כמו שאומרים, מה עושות נשים שרוצות לעשות צרכים בשטח? האם זה בכלל אפשרי? הרי אף אחד לא תיכנן עבורן מכנסיים שנפתחים משני הצדדים. את העובדות המרתקות האלו, ועוד מלא חומרים למחשבה, אספתי בתערוכה החדשה שובר(ת) שוויון במוזיאון העיצוב בחולון. תערוכה שעוסקת ברווח הזה בין גבר לאישה במעגלים שונים, החל מהאינטימי, דרך הבית והמרחב הציבורי וכלה בביוטי ואופנה. "בתערוכה הזו ניסינו להבין איך העיצוב משפיע על התודעה, ונקודת המוצא שלנו היא שנשים לא נכללות בשיח הזה", הסבירה לי רונה זינגר, אחת משלוש האוצרות של התערוכה. "ברור שיש תחומים שההפרדה בין 'גבר' ל'אישה' נולדה מצורך שיווקי (עיינו ערך: סכיני גילוח, תא"ל) אבל יש אחרים שהם צורך אמיתי שמשנה חיים, כמו למשל במבחני ריסוק של רכב, שרק לאחרונה חברות התחילו לשלב בהם בובות של נשים שיושבות ליד ההגה".
- הפרטים היבשים: שובר.ת שיוויון, מוזיאון העיצוב חולון, עד ה־29.6.24
#רקאומרת: איזה מזל שאנה בלנקי עשתה יצירה על מה שמטריד אותי לא מעט שנים: מה קורה עם נסיכות דיסני אחרי שהסרט נגמר ומה הסיכוי שהנסיך בכלל מעדיף נסיך ולא נסיכה? לגמרי נקודה למחשבה.