שלושה שבועות אחרי הדרבי הראשון של העונה, שהסתיים עם ניצחון של הפועל ת"א באולמה הביתי, מגיע הערב (19.30) תורו של הפרק השני, הפעם בהיכל מנורה מבטחים.
השאלה הגדולה מבחינת המארחת היא איזו גרסה תגיע: מכבי ת"א שניצחה בשלושה משחקי ליגה רצופים, או זה שיצאה לפגרה האירופית עם נפילה למקום העשירי ביורוליג.
בדרבי הקודם הצהובים הובילו כבר ב־12 הפרש ברבע האחרון, אבל איבדו את הראש ולא הסתדרו באווירה הלחוצה. הפעם יהיה רוב של 10,000 אוהדים צהובים ביציעים, אבל קשה לדעת אם השחקנים של עודד קטש יגיבו לכך בצורה חיובית: הם עלו העונה מול היכל מלא רק פעם אחת, במחזור הראשון ביורוליג מול פרטיזן בלגרד, ומעבירים את רוב זמנם באולמות ריקים.
מהצד השני, הפועל ת"א מגיעה במצב רוח מרומם, אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. המוליכה פתחה פער משמעותי משאר הליגה, עם הפסד בודד, והראתה המון אופי בהצגה מול בשיקטאש שסידרה לה כרטיס ישיר לרבע גמר היורוקאפ. אבל גם במקרה הזה, אלמנט חיובי מהווה סכנה מנטלית: בקבוצה מנסים להוריד את השחקנים לקרקע אחרי הניצחון הגדול, בתקווה שיגיעו מפוקסים.
אחד ההיבטים המשמעותיים בכושר הנוכחי של האדומים הוא היציאה ממשבר הפציעות. הקבוצה המשיכה לנצח גם בסגל חסר, אבל הייתה מותשת ונראתה לעיתים פגיעה יותר. עם החזרה של השחקנים המובילים, לדני פרנקו שוב יש את הלוקסוס לבחור בין הזרים שלו, והפעם הוא הלך עם ג'יילן הורד, אקסבייר מנפורד, קייל אלכסנדר, וויל קאמינגס וג'ייקובן בראון. בצד הצהוב, לורנזו בראון נעדר מההפסד לאנאדולו אפס ביום חמישי בגלל עומס וכאבי גב, אך בצוות המקצועי הוחלט לרשום אותו לדרבי.

ירושלים הפסידה לגודס

הניצחון הביתי השני העונה של הפועל חיפה היה אחד כזה שהשכיח את כל ההפסדים – 78:85 על הפועל ירושלים, שרק ביום רביעי הביסה בליגת האלופות את טנריפה. כנראה שבליגת האלופות קל יותר מאשר מול קבוצות הצפון (במחזור הקודם הפסידה לקריית־אתא). הקבוצה של גיא גודס בערה מחוץ לקשת עם 13 שלשות ב־50 אחוז, ונהנתה מעוד משחק מצוין של הבינגו מייק מגרל – 18 נקודות, שמונה ריבאונדים ושמונה אסיסטים. ירושלים (13 לעוז בלייזר) לא הסתדרה בלי ספידי סמית' שקיבל מנוחה.
מכבי ר"ג המשיכה בעונה החלומית שלה עם 101:108 על גליל עליון, שאירחה בצפת אחרי תקופה ארוכה בה נאלצה לשחק רחוק מהצפון. העולה נהנתה מכרם משעור שקלע 20 נקודות, כמו אייזיאה מיילס, עומאר סילבריו 29 למפסידה. (אפרת עמורבן, סתיו איפרגן)
לאומית. מחזור 13: רחובות - אשקלון 78:84 )בהארכה), ראשל"צ - גלבוע/גליל 89:93 (בהארכה), נתניה - כפר־קאסם 65:70.
נשים. אחרי הניצחון הטעון על אירלנד, במשחק אותו אירחה בריגה, נבחרת ישראל תפגוש היום (17.00) את לטביה באותו האולם – והפעם כאורחת, במה שמסתמן כמו הקרב על המקום השני בבית. (רענן וייס)
כדוריד. המוליכה הבלתי מנוצחת בליגת העל, רמה"ש, הדיחה ברבע גמר הגביע את הפועל אשדוד, המחזיקה בשלוש העונות האחרונות, עם 25:27 בחוץ. הפועל ראשל"צ - אס"א ת"א 42:46 (שתי הארכות), הרצליה - מכבי ת"א 30:34, חולון - מכבי ראשל"צ 28:36. (ספי פסטרנק)