כמעט מדי לילה הם יוצאים אל הגבול, מול קווי האויב, ותחת עלטה גמורה מתקנים את נזקי ירי חיזבאללה לעבר ישראל. עובדי צוות אחזקת רשת החשמל במרחב גליל גולן עוד כואבים את נפילתו של חברם שלום עבודי ז"ל, שנהרג מירי טיל נ"ט, כשעבד על עמוד קו מתח גבוה בסמוך לדוב"ב באמצע חודש נובמבר. למרות זאת הם ממשיכים להתייצב ולעלות לגבהים אל מול כוונות החיזבאללה, בתחושת שליחות לצד פחד לא מוסתר.
"אלו השעות הכי בטוחות בעבודה שלנו. כמה שיותר ערפילי וקר, ככה מזג האוויר מגן עלינו", לוחש לוי יעקובוב, חבר צוות האחזקה. "זה מפחיד ויש כאלה שלא מסוגלים לבוא לפה ולעבוד ואנחנו מבינים, כי כולנו בני אדם. אבל זו המדינה שלנו ואין לנו פריוולגיה להתחמק מהמשימה הזאת להשיב את החשמל".
2 צפייה בגלריה
yk13793687
yk13793687
(צילום: גיל נחושתן)
אתמול לפנות בוקר, סמוך לגבול, לא רחוק מזרעית ועראמשה, הם יצאו למבצע תיקון שנאי שנפגע במטח פצמ"רים. כוחות צבא גלויים ולא גלויים פרוסים סביבם, צוותי רפואת חירום בכוננות להזנקה - נוהלי בטיחות שנכתבו בדם. יעקובוב וחברו לצוות, שאהר חרובה, טיפסו בזריזות על עמוד החשמל. אייל ביזי, מנהל מחלקת תפעול, השגחה ואחזקה, עקב אחריהם בדאגה. "היינו אמורים לעבוד גם בנקודה נוספת, שבוטלה בשל הערכת מצב מחודשת הלילה. הצבא לא אישר לנו לעבוד בה", סיפר.
מאז שפרצה המלחמה גורמים מטחי הירי לעבר יישובי הגליל לפגיעה נרחבת בקווים, שנאים ומתקני חשמל שמשליכים על אספקת החשמל לכוחות החיילים במוצבים, לכיתות הכוננות ולתושבים שנותרו ביישובים המפונים. אנשי חברת החשמל רצים מנקודה לנקודה, בהתאם להערכות הביטחוניות, מסתערים על הקווים הקרועים וקופצים לשוחות הנסתרות כשעולה התרעה על איום. "אנחנו במתח עצום שם למעלה", סיפר שאהר חרובה, "אבל אנחנו פה מתחושת שליחות, חד וחלק. את אשתי אני משתדל לא לעדכן איפה אני עובד. אומר לה שאני באזור טבריה או כרמיאל, בטח שלא בגבול".
לצוותי העובדים של החברה – בגבול לבנון בצפון ובגבול עזה בדרום – מתלווה לא אחת
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל. "אני לא יכול לצפות מהעובדים להתמודד מול איום ופחד, ובעצמי להישאר בבית מאחור", הסביר.
כתבינו סמדר פרי, יואב זיתון וליאור בן ארי מוסיפים: נגד בצה"ל נפצע אתמול בבוקר בינוני ושני לוחמי מילואים נפצעו קל מירי נ"ט מכיוון לבנון. בחיזבאללה טענו: "תקפנו את מחנה גיבור בקריית־שמונה". צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקור הירי שממנו זוהה השיגור. בצהריים פגע טיל נ"ט בבית במטולה, וגרם נזק ללא נפגעים. סמוך לשעה 17:00 הגיעה תגובת צה"ל: עבאס אל־דבס, מפקד אזור אל־חיאם בחיזבאללה, ועוזרו שנסע איתו במכונית, חוסלו בהפצצה אווירית שביצע חיל האוויר בעיר נבטיה בדרום לבנון.
כלי התקשורת בלבנון הדגישו בדיווחיהם שזוהי הפעולה הראשונה משנת 2006 שחיל האוויר הישראלי ביצע בעיר נבטיה, והוסיפו: "ישראל ידעה בדיוק את מי היא מתכננת לחסל".