אין יותר מרגש בכדורגל מלראות שחקן מתרומם מפציעה. במיוחד מקרע ברצועה הצולבת בברך. פציעה קשה שעלולה להיגרם מסתם, תנועה לא נכונה ברבע שנייה, ולשלוח אותך לשיקום מפרך, ולמחשבות, ואז לטוויסט עגום בקריירה.
תשאלו את דור ג'אן. שיחק בליגה הראשונה בפורטוגל, אפילו כבש נגד פורטו, ואז צולבת. ואז שיקום. ואז יותר מדי שעות ספסל בליגת העל. עד המעבר למכבי הרצליה מהלאומית. בחודש שהוא שם ג'אן כבש ארבעה שערים, כולל צמד בשישי נגד בני־יהודה. כולל אחד מזווית מינוס, כשהוא מצליח להרשית בין שוער ושלושה מגינים המומים.
ביום אחר יש מצב שבני־יהודה הייתה מסתערת חזרה לתמונת המשחק, אבל בשישי לא היה לה את אלמוג בוזגלו, הכובש המוביל שלה. וגם לא יהיה לה אותו עד סוף השנה. גם הוא קרע את הצולבת. על ההפסד של הכתומים אין לבוזגלו מה לשמוח. אבל אולי, לכו תדעו, הוא יוכל לשאוב קצת עידוד מהקאמבק המרגש של דור ג'אן.
ˆ ˆ ˆ
שחקני מכבי יפו, היוש. כבר שכחתם איך נראה הפסד, הא? איך נראית השתיקה המעיקה הזו בחדר ההלבשה. או ההאשמות. איך זה כשקלקרים נבעטים לכל עבר. ההפסד הקודם של הקבוצה היה אי שם, באוקטובר, לפני המלחמה. ארבעה חודשים עברו, 14 משחקי ליגה, והופ, יפו שוב טועמת הפסד. מזל, מזל שיש את כפר־קאסם כדי להזכיר.
אגב כפר־קאסם, שתי הערות. אחת, כל הכבוד על השמעת ההמנון לפני המשחק. שתיים, יש לה מאמן שבאמת עושה נפלאות. לפני אדהם האדיה, באמצע דצמבר, כפר־קאסם גירדה את התחתית עם שני ניצחונות. מאז מונה למאמן, הקבוצה הוסיפה חמישה ניצחונות תוך כדי ספרינט אל מקום בפלייאוף העליון.
ˆ ˆ ˆ
פעם מזמן, כלומר עד לעונה הנוכחית, ללאומית היה מוניטין של ליגה צפופה, מתעתעת, דינמית. כזו שאין בה מכבי חיפה או מכבי ת"א. ניצחון, דילגת מהתחתית לצמרת הגבוהה. הפסד, עשית את הדרך ההפוכה.
השנה דברים נראים אחרת. יש הרבה יותר מרווח. ההפסדים בסוף השבוע של בני־יהודה, יפו וגם טבריה, החזירו משהו מהמוניטין האבוד של הליגה המוזרה הזאת שהכל יכול לקרות בה.
ˆ ˆ ˆ
תוצאות המחזור ה־21: מכבי הרצליה - בני־יהודה 1:3. להרצליה: דור ג'אן (13, 40), רועי רבינוביץ' (47). לבני־יהודה: מיקו ממן (3). עירוני טבריה - הפועל עפולה 2:0. אוהד ברזילי (29), יונתן ליש (51). כפר־קאסם - מכבי יפו 1:2. לכפר־קאסם: רועי דיין (38), אסיל כנאני (70). ליפו: עמית כהן (89). אום אל־פאחם - הפועל ראשל"צ 0:0. הפועל עכו - הפועל ר"ג 3:0. יניב מזרחי (45), גידי קאניוק (47 בפנדל), עמרי שמיר (95).
גביע המדינה. קריית־שמונה (עאיד חבשי 50 בפנדל, מוחמד אבו־רומי 63) ניצחה בחוץ 1:2 את צעירי כפר־כנא מליגה א' (רואי בוגנים 15) במשחק השלמה ותארח בשמינית הגמר את הפועל רמה"ש. (ספי פסטרנק)