חדשות טובות מהאצנית האגדית אסתר רוט־שחמורוב (71): אחרי חודשים ארוכים שבהם טופלה בדיאליזה בעקבות הידרדרות במצבה הבריאותי, אסתר עברה השתלת כליה בבית החולים בילינסון. כזכור, ספורטאית העבר כבר עברה השתלה בשנת 2009, אך נזקקה שוב להליך בגלל הבעיה התורשתית שממנה היא סובלת.
רוט הוזעקה לבית החולים ביום ראשון לאחר שנמצאה תורמת מתאימה, והרופא הבכיר, ד"ר אביתר נשר, טיפל בהשתלה שעברה בהצלחה. הבדיקות הראשוניות הציגו מדדים טובים, ורוט עברה לטיפול קבוע בכדורים במקום טיפול הדיאליזה. "אני מתחילה בחיים חדשים", אמרה אסתר אחרי ההשתלה.
1 צפייה בגלריה
yk13794719
yk13794719
(צילום: יונתן בלום)
לפני מספר שנים, לאחר שהחלה לסבול מבעיות רפואיות, ונוכח ההיסטוריה המשפחתית הכוללת מחלות כליה, רוט נרשמה להשתלה. לאחר זמן רב שבו לא נמצא תורם, היא פנתה ב־2009 לבית חולים באזרבייג'ן ועברה את ההליך. היא הצליחה לשקם את בריאותה ולחזור לחיים רגילים, אך מצבה שוב הידרדר בחודשים האחרונים, והיא נאלצה להתאשפז במחלקת ההשתלות של בילינסון והמתינה לתרומת כליה שתציל את חייה.
לפני שמונה חודשים סיפרה בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו־ynet: "חלה החמרה משמעותית במצבי הבריאותי, אני מודאגת מאוד. קיימת הצטברות רעלים סביב קרום הלב, מה שאומר שאני במצב קשה. הגעתי לכך שלא יכולתי לשתות אפילו מים וכמובן, לא אכלתי כלום. איבדתי הרבה מאוד ממשקלי ואושפזתי שוב בבית החולים".

אליפות אסיה: קטאר הניפה בבית

היסטוריית הכדורגל שלה אינה מפוארת והיא איכזבה מאוד במונדיאל הביתי – אבל נבחרת קטאר הוכיחה אתמול שוב שהיא כוח שצריך להתחשב בו, עם זכייה שנייה ברציפות באליפות אסיה, שאותה גם אירחה. מדובר בהישג גדול עבור המאמן הספרדי טינטין מארקס שקיבל את התפקיד אחרי ההדחה מגביע העולם, אבל למשחק הזה – ולאליפות הזו – היה רק כוכב אמיתי אחד. אכרם עפיף, שעם שלושער מהנקודה הלבנה קבע 1:3 על ירדן וסיים כמלך שערי הטורניר עם שמונה כיבושים. הפנדלים של עפיף הלכו פנימה בדקות ה־22, 73 ו־95, כשבתווך יזן אל־נעימאת איים עם שוויון זמני (73).
הערב ב־22.00, מארחת אליפות אפריקה חוף השנהב תפגוש בגמר את ניגריה.

הערב הגדול של ריאל ולברקוזן

שני משחקי עונה שהתקיימו אתמול באירופה קירבו את המוליכות בספרד ובגרמניה לאליפות. בפעם השנייה העונה, ריאל מדריד הסתדרה בקלות עם הסינדרלה ג'ירונה, ו־0:4 ביתי הגדיל את הפער ביניהן לחמש נקודות. חמש נקודות זה גם היתרון של לברקוזן, שהביסה את באיירן מינכן 0:3 בהופעה אדירה.
ליברפול שמרה על הבכורה באנגליה עם 1:3 על ברנלי, מנצ'סטר סיטי במרחק שתי נקודות אחרי 0:2 על אברטון מצמד של ארלינג הולאנד (שערים ראשונים מאז סוף נובמבר); שון וייסמן כבש שער בכורה באיטליה, אך סלרניטאנה הפסידה 3:1 לאמפולי ונשארה במקום האחרון.
לאו מסי. שתי ערים בסין, בייג'ינג והאנגז'ו, הודיעו כי הן מבטלות את משחקי הידידות שנבחרת ארגנטינה הייתה אמורה לקיים אצלן בחודש הבא (מול חוף השנהב וניגריה), בגלל הזעם הציבורי על השחקן. כזכור, מסי לא שותף במשחקה של אינטר מיאמי מול נבחרת הכוכבים מהליגה בהונג־קונג בשבוע שעבר בטענה כי הוא פצוע – ובסין רתחו כאשר שלושה ימים מאוחר יותר דווקא עלה למגרש במשחק מול ויסל קובה היפנית.