1 בסגנון אמנותי

יש גולים שעושים חשק למסגר ולתלות אותם בסלון, מעין קישוט דקורטיבי־כדורגלני שכזה. אתמול מכבי חיפה סיפקה שניים כאלה מול בית"ר ירושלים בטדי, וכל אחד מהם מז'אנר אמנותי אחר. זה של ענאן חלאילי (45) היה בסגנון עוצמתי, הסטת כדור קלה ופצצה בשמאל שטסה בקשת מרהיבה אל החיבורים בפינה הרחוקה. זה של דין דוד (51) היה יותר בסגנון אלגנטי־מתוחכם שבו החלוץ מסר לאחור בנגיעה, עשה תנועה לתוך הרחבה וראה את ליאור רפאלוב מכניס לו כדור עומק בדיוק ותזמון כירורגי ומשם נדרשה רק הסטה קטנה ופס פנימה. בהמשך ניסה גם פרנצדי פיירו להצטרף למסגרת עם גול לא אופייני אחרי שעטה של כ־60 מטר, אבל השער נפסל בשל נבדל.
2 צפייה בגלריה
yk13795496
yk13795496
(צילום: עוז מועלם)
עבור מסאי דגו זה לא באמת משנה. הוא לא רק סגר את הפער ממכבי ת"א שכבר עמד על עשר נקודות, ה־0:2 אתמול על בית"ר, יחד עם התיקו של יריבתו לצמרת מול בני־סכנין. כבר סידרו לו שתי נקודות פור משלו.
מנגד, בית"ר נראית כמי שסובלת מסף שבירה נמוך. עד הגול של חלאילי היא הייתה לגמרי במשחק (עדי יונה ממשיך להרשים) ולמרות הרכב התקפי סגרה יפה את שחקני חיפה. משום מה, אחרי החזרה מההפסקה היא נראתה מבולבלת ומהוססת ושידרה חוסר אמונה בעצמה. גם החילופים של גל כהן לא ממש עזרו והכניסה של דור מיכה ושחקן הרכש החדש ניקה חורחלי לא שינו את המגמה. (שלומי אהרוני)
2 צפייה בגלריה
yk13795498
yk13795498
צילום: אלכס קולומויסקי

2 ניצלו ביונס

רובי קין לא מדבר בדרך כלל עם השחקנים שלו אחרי משחקים, אבל אתמול, בעקבות ה־1:1 הביתי של מכבי ת"א עם בני־סכנין, הוא כינס בחדר ההלבשה אסיפה מאולתרת, אליה הצטרף גם המנכ"ל בן מנספורד. אומרים שזו הייתה האסיפה הקשה ביותר בעידן מיץ' גולדהאר בקריית־שלום, והמסר העיקרי של השניים לשחקנים היה שיהיו ביחד ולא יתפצלו לקבוצות. אחר כך שאל אותם המאמן אם הם רוצים לקבל את ארבעת ימי החופשה שהובטחו שלהם מראש, והם השיבו בחיוב.
לחץ, זה שם המשחק במכבי ת"א אחרי שהקבוצה איבדה יתרון של עשר נקודות על מכבי חיפה ואספה בשמונת המשחקים האחרונים עשר נקודות בלבד. 40 אחוזי הצלחה, שמתאימים לקבוצת פלייאוף תחתון. קריסה מקצועית ומנטלית.
אחרי ההפסד בסמי עופר, הצהובים חיכו לשובו של המשיח מאנגולה, פליסיו מילסון, ששיחק באליפות אפריקה 31 דקות בלבד, אבל גם ממנו לא הגיעה הישועה. בטח שגם לא מערן זהבי, שסיים עוד משחק חלש. את הנקודה הביא למכבי ת"א דווקא הרכש החדש, יונס מלדה, שבטח נזכר במשחק השיא בקריירה שלו. זה קרה בספטמבר 2020, והוא הבקיע לא פחות מארבעה שערים בניצחון 0:7 של מכבי נתניה על סכנין, שסבלה אז ממכת קורונה ועלתה בהרכב חסר.
סכנין מצידה השיגה נקודה חשובה במאבק על הכרטיס לפלייאוף העליון, והיא עשתה זאת ללא המאמן סלובודן דראפיץ', שהורחק בצורה תמוהה על ידי גל ליבוביץ'. מוחמד שכר (20) העלה אותה ליתרון, שנשמר עד לדקה ה־88 כשמלדה ניצל השמטת כדור של השוער מוחמד אבו־ניל ובעט פנימה את השוויון. (נדב צנציפר)

3 נחיתה קשה

הזעזוע בעמדת המאמן בוולפסון עזר, אבל לא להפועל ת"א אלא דווקא להפועל חדרה, שהשיגה ניצחון ראשון בעידן חיים סילבס וקטעה רצפים של שלושה הפסדים ותשעה משחקים ללא ניצחון. הפועל ת"א איבדה גובה במאבק על מקום בפלייאוף העליון, חדרה שיפרה עמדות בתחתית.
האדומים קיוו שיוסי אבוקסיס יביא איתו התלהבות מחודשת ויכולת משופרת, אבל זה לא קרה. אולי בגלל שהוא נמצא רק ימים ספורים במועדון הלחוץ, ואולי כי הוא כבר לא יכול לעשות שינויים בסגל השחקנים. בכל מקרה, חדרה הייתה טובה יותר לאורך רוב דקות המשחק, והיא דווקא קיבלה חיזוק בדמותו של המגן הקרואטי יוסיפ טומאשביץ', שתרם גם בהגנה וגם בהתקפה.
אבל מי שתרם הכי הרבה בהתקפה היה שוב, איך לא, אלעד מדמון עם כיבוש עשירי העונה. הוא גם חתום על המהלך המנצח של המשחק, שהתחיל בדקה ה־51 והסתיים ב־53. טל ארצ'ל הכשיל ברחבה את מדמון, שניגש בעצמו לבצע את הפנדל. אמיליוס זובאס הדף את הבעיטה הראשונה, אבל יצא מוקדם מקו השער, ובבעיטה החוזרת מדמון כבר מצא את הרשת. בשבילו זה כבר היה שער ראשון בדרבי, כי בעונה הבאה הוא צפוי לשחק במכבי ת"א. (שמעון אלבז)

4 בראש של טוקלומטי

לקח לרן קוז'וך קצת זמן להתניע – שלושה הפסדים ותיקו – אבל עכשיו הוא סופר עם מכבי פ"ת שלושה ניצחונות ליגה ברציפות, שלושתם 0:1, כשעל השניים האחרונים חתום עידן טוקלומטי.
לבני־ריינה יש שאיפות להגיע לפלייאוף העליון, והיא אפילו מדורגת במקום החמישי שמוביל אליו, אבל אתמול היא לא הופיעה למשחק. השחקנים של שרון מימר התקשו לייצר מצבים, גם בזכות הסגירה המצוינת של המארחים, והסתפקו בהתקפות מתפרצות אנמיות שלא הובילו לשום מקום.
גם מכבי פ"ת לא הבריקה במחצית הראשונה, אבל היא לפחות התעוררה אחרי ההפסקה. טוקלומטי ניסה לכבוש מספר פעמים בלי הצלחה, עד הדקה ה־60: ניב יהושע הגביה מימין והיהלום של הלוזונים נגח את שער הניצחון. במשחק הקודם נגד מכבי נתניה הכדור פגע בדרך לרשת בראש של טוקלומטי מבלי שהוא יתכוון לכך. הפעם הוא התכוון, ועוד איך. אולי זה מה שיוריד ממנו את אותם אוהדים, שמיררו לו את החיים בתקופה האחרונה בעקבות תקרית השלכת הבקבוק שבגללה הורחק.
בינתיים מכבי פ"ת לא עוצרת, ואחרי שהתבוננה כל הזמן אחורה בפחד מהתחתית המאיימת, פתאום היא במקום השביעי עם אותו מספר נקודות כמו סכנין השישית. הפלייאוף העליון בהחלט בהישג יד. (לירן ביטון)

5 כנעאן שוב כאן

במשך קרוב לשנה המתינו מ.ס אשדוד ומוחמד כנעאן לרגע הקסום הזה, שהגיע חמש דקות לפני סיום המחצית הראשונה במשחק הביתי מול הפועל פ"ת. היהלום הכי נוצץ של אשדוד בשנים האחרונות קיבל מסירה משלומי אזולאי, סיבסב את רוי נאוי סמוך לרחבה וירה כדור שנעצר רק ברשת של עומר כץ.
השמחה הגדולה של כנעאן וחבריו השאירה מאחור את כל העצב והכאב שחווה מאז הפציעה שלו בשלהי העונה שעברה, אשר גרמה לבוס ג'קי בן־זקן לפספס את עסקת המכירה שלו תמורת מיליוני יורו. השער הקודם של כנעאן היה בסוף פברואר הקודם, במשחק גביע מול... הפועל פ"ת.
שלוש דקות לאחר מכן אשדוד הכפילה את התוצאה בנגיחה של אזקיאל הנטי, מבישול נוסף של אזולאי, והקבוצה של אלי לוי רושמת ניצחון ביתי שני ברציפות שנותן לה עוד מנת חמצן ומרחיק אותה קצת מהקו האדום.
הפועל פ"ת, מנגד, בצרות צרורות. למרות תוצאות תיקו מחמיאות מול מכבי חיפה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים, הקבוצה ניצחה פעם אחת בלבד ב־15 המשחקים האחרונים – וזו מתכונת בטוחה לירידה. הדיבורים על התערערות מעמדו של המאמן עופר טסלפפה חזרו לאופנה, והשאלה היא אם גם הפעם הוא יקבל מההנהלה קרדיט כדי לנסות להוציא בעצמו את הקבוצה מהבוץ, אחרי שנשרה למקום האחרון בטבלה. (אלי לוי)