איזה מהלך מבריק, איזה סינדול מפואר...ה־ל־ל־ו־י־ה! במקום להתמוגג מהגולאסו של ענאן חלאילי, אנחנו מתעסקים עם הדרדל'ה של בתי הדין - הכי כדורגל ישראלי שיש.
הנהלת ההתאחדות, בדאבל פס עם ראשי הקבוצות, הצליחה להוביל העונה מהלך שרק יחידי סגולה יצירתיים במיוחד מסוגלים לבצע: לקחת מצב גרוע ולתקן אותו כך שיהפוך לעוד יותר גרוע. תיקון התקנון וביטול עונשי משחקי רדיוס ללא קהל וסגירת יציעים התגלה מהר מאוד כפיאסקו, משום שהותיר בידי הדיינים טווח תמרון מאוד מוגבל, ומפה הדרך להפחתת נקודות על כל עבירה שמוגדרת "בנסיבות מחמירות" הפכה קצרה במיוחד.
הרי אם הורדת נקודות על חזיזים ואבוקות לקבוצה אחת, תהיה חייב להוריד גם לשנייה (ולשלישית ולרביעית) כשאוהדיה יצהלו עם מופע פירוטכני דומה. האחידות מחייבת ומפה ההתאחדות נכנסת למילכוד שבו היא דורכת בכל פעם מחדש על מוקשים שהיא עצמה פיזרה. מופת של סינדול עצמי חלמאי שבו אנחנו מקבלים קרקס מתמשך של הפחתת נקודות ונראה שהרע באמת עוד לפנינו. במצב הנוכחי, ליגת העל והספורטיביות שלה הופכים שבויים בידי חוליגנים ביציע או אפילו סתם בידיו של נער נלהב מדי עם חזיז בוער מדי.
כי מי ערב לי שבין כל ההתפלפלויות המשפטיות והעונשים על תנאי לא יתארגן לו קומץ X כדי לפגוע בבעלים Y וברגע קריטי ישליך מספיק אבוקות שיביאו להפחתת מספיק נקודות - שמי יודע, עלולה לקבוע מי תרד ליגה, מי תפספס עלייה לפלייאוף ואולי אפילו מי תניף צלחת אליפות. אם מישהו חושב שמדובר בתסריט מופרך או דמיוני הוא כנראה כבר מזמן לא ביקר ביציעי ליגת העל.
ברור לכל שמאחורי תיקון התקנון עמדו כוונות טובות לשיפור המצב, אבל מישהו היה נמהר מדי ולא חשב על המשמעויות וההשלכות עד הסוף. וכך אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בגיהינום אנטי ספורטיבי, שיאשש מחדש את הפתגם הישן ההוא. אנשי ומסבירני ההתאחדות יכולים לפזר רימוני עשן ולהפליא בפירוטכניקה מילולית, אבל גם הם לא יצליחו לטשטש את העובדה שמדובר בקוצר רואי שהביא לפיאסקו.
אז ברוכים הבאים לליגת העל בנסיבות מחמירות, לטבלה מעוטרת כוכביות פלוס הסברים בתחתיתה וחוסר ספורטיביות בצידה.
הנהלת ההתאחדות, בדאבל פס עם ראשי הקבוצות, הצליחה להוביל העונה מהלך שרק יחידי סגולה יצירתיים במיוחד מסוגלים לבצע: לקחת מצב גרוע ולתקן אותו כך שיהפוך לעוד יותר גרוע