עד אמש, הפעם האחרונה בה היכל מנורה מבטחים היה מלא עד אפס מקום הייתה ב־5 באוקטובר, במחזור הפתיחה של היורוליג. מכבי ת"א ניצחה אז את פרטיזן בלגרד, ואיש לא שיער לעצמו מה יקרה יומיים לאחר מכן ואיך העולם יתהפך. הקבוצה התגעגעה ליציעים המלאים בצהוב, לדחיפה מהקהל, לאווירה המיוחדת – והאוהדים עצמם כבר היו על קוצים וחיכו לערב הבא של אולם גדוש, ללא מגבלות. בשבילם, העובדה שהקאמבק היה בדרבי הייתה בונוס ענק, שלא לדבר על כך שהמשחק הסתיים ב־78:95 גדול למכבי, שהחזירה להפועל ת"א על ההפסד בהיכל קבוצת שלמה במפגש הראשון ביניהן העונה. האדומים נעצרו אחרי חמישה ניצחונות רצופים בליגה, אבל עדיין מובילים את הטבלה (לא שזה מנחם מישהו שם, אחרי הכל, דרבי).
1 צפייה בגלריה
yk13797050
yk13797050
(סורקין מטביע את האדומים | צילום: עוז מועלם)
מכבי הבהירה מראש שהיא מייחסת למשחק הזה חשיבות גדולה, כאשר עודד קטש עלה עם חמישיית היורוליג שלו. הרבע הראשון עוד הסתיים ביתרון של הפועל, אבל אז בונזי קולסון וחסיאל ריברו השתלטו על העניינים ופתחו הפרש, בדרך לפיניש חזק מאוד שקירב את האדומים לתבוסה. השחקנים המשלימים התחילו להבין: אם מכבי רוצה לצבור ניצחונות, לפחות בזירה המקומית, הם צריכים לתת את האקסטרה ולא להסתמך רק על הכוכבים (עוד משחק שקט ללורנזו בראון שלא נראה כשיר לגמרי). מהצד השני, הפועל שוב סבלה מהנקודה הרגישה ביותר שלה העונה – ההגנה הפרוצה – ונתנה לצהובים לטייל בצבע ולשלוט בכדורים החוזרים (32:47). בין זה לבין כך שמכבי דווקא שיפרה את ההגנה שלה, אחרי כמה תצוגות איומות באירופה, להפועל לא היה צ'אנס במחצית השנייה.
במכבי ניצלו את האווירה החמה שביורוליג אוהבים במיוחד, כזו שעוד קיבלה תוספת טירוף בזכות הדרבי, והזמינו למשחק את דייגו ג'יליאן, בכיר ביורוליג, על מנת שיוכל להתרשם מקרוב מהמצב הביטחוני ומשגרת החיים. המטרה: להחזיר את המשחקים האירופיים לארץ כבר העונה, דבר שיכול לסייע לקבוצה שנאבקת על מקום בפלייאוף היורוליג.
קלעו למכבי: קולסון 19, ריברו (13 ריבאונדים), דיברתולומאו וסורקין 12, בולדווין 10, בראון וניבו 8, כהן 7, מנקו 4, בלאט 3. להפועל: מנפורד 18, קאמינגס והורד 12, בראון 11, אלכסנדר וגינת 9, טימור 7.

הרצליה טסה למעלה

עם שישה ניצחונות בשבעה משחקים, לא רק שבני־הרצליה מתחברת – אלא שהקבוצה כבר נטועה חזק מאוד בצמרת. הניצחון אתמול גם היה אחד המרשימים שבהם, 72:75 ביתי על הפועל חולון שלא מציגה יכולת משכנעת בליגה עד כה. טיילר סטון הוביל רשימת קלעים מאוזנת של הרצליה עם 14 נקודות, חולון לא הצליחה לנצל לטובה את הופעת הבכורה האיכותית של קווין הרווי, שתרם 21 ושמונה כדורים חוזרים.
הפועל עפולה ניצחה בבית את באר־שבע/דימונה 76:91, בעיקר בזכות רבע שלישי גדול של 9:24. קסיוס סנטלי קלע 31, גרנט שרפילד החזיר ב־18.