בצל מלחמת חרבות ברזל: בדיקה חדשה של המוסד לבטיחות ולגיהות (המוס"ל) שהוא הגוף המתמחה בתחומי הידע בבטיחות בעבודה ובבריאות תעסוקתית, חושפת את מחירי המלחמה על העובדות בישראל. מהבדיקה עולה כי 46.8% בקרב האמהות העובדות חוות קשיי שינה לעומת 24.1% מהאבות. 48.7% מהאמהות העובדות חוות שחיקה גבוהה מאוד בעבודה לעומת 32% מהאבות.
לחץ בעבודה הוא תוצאה של עומסי יתר שהעובדת או העובד מתקשים לעמוד במשימות שלהם בהצלחה מסיבות שונות. לחץ מתמשך שאינו מטופל יכול ליצור בעיות שינה, שחיקה או דיכאון, או בעיות גופניות קשורות כמו כאבי ראש ועוד.
בדיקה חדשה שערך המוס"ל (היושב תחת משרד העבודה) בקרב 1,498 עובדים שהיו מועסקים בקיץ, בחן את ההשפעות הפיזיות והנפשיות על העובדים בישראל. הסקר נערך בחודשי הקיץ של שנת 2023 ובזמן המלחמה בתחילת חודש דצמבר. ממצאי הבדיקה מציגים באופן ברור כי נשים חוות שחיקה גבוהה יותר, חרדה וקשיי שינה לעומת גברים.
בבדיקה נמצא גם שמספר הנשים הרווקות שאיבדו את עבודתן והיו מובטלות כמעט כפול מהנשואות (10.1% לעומת 5.9%) ויותר נשים איבדו עבודתן מאשר גברים (7.3% לעומת 3.9%).
מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר: "בצל המלחמה, העובדות בישראל מתמודדות עם אתגרים רבים בזמן שבני הזוג שלהן נמצאים במילואים. על המעסיקים בישראל לייצר עבורן סביבת עבודה תומכת שתשמור על בריאותן ותסייע גם בהגברת התפוקה בעבודה".