שי אלון וגיל בן דב, השותפים של תנובה בחברה המשותפת דורו איטליאן פרודקטס העוסקת בייצור פסטה תחת המותג פסטה ריקו, הגישו אתמול למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל־אביב תביעה בסך 50 מיליון שקל נגד תנובה. השניים, המחזיקים ב־49% מהמניות בחברה המשותפת, מבקשים לחייב את תנובה לרכוש מהם את מניותיהם.
התובעים מציינים בתביעה כי בפברואר 2019 תנובה רכשה מהם את השליטה (51%) בדורו. נטען כי במקביל לחתימת הסכם רכישת השליטה, הצדדים חתמו גם על הסכם בעלי מניות. בין השאר, נטען כי לתובעים הועמדה אופציית מכר בהסכם בעלי המניות שהקנתה, בין השאר, לשניים זכות לחייב את תנובה לרכוש את מלוא מניותיהם בדורו. במסגרת התביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד רונן בר און ועמית חמד נטען כי תנובה הפרה באופן יסודי את התחייבויותיה ומנסה לרוקן את אופציית המכר על ידי סירוב לקיימה.
מתנובה נמסר בתגובה: "שי אלון וגיל בן דב ממשיכים לחבל במהלכים עסקיים הפוגעים בחברה המשותפת באמצעות שימוש ציני בבית המשפט, ומעלים טענות מופרכות. כפי שניסו לאחרונה ללא הצלחה לעצור מינוי סמנכ"ל כספים, מהלך שנדחה בבית המשפט, ובהמשך לעצור מינוי של יועץ משפטי מקצועי לחברה ולשלוח מכתבי התראה לכל יועץ ודירקטור בחברה, כעת הם מגישים תביעה כספית. זה לא יעזור להם: תנובה נחושה להביא לשגשוג החברה".