טיילור סוויפט, בת הזוג של טראוויס קלסי מקנזס סיטי, סיכמה את זה הכי טוב. אחרי שכבר בעונה הראשונה שלה בליגה הובילה את הסוויפטיז לזכייה בסופרבול, אמרה הזמרת שמופיעה מדי ערב באצטדיוני פוטבול מלאי אוהדים פנאטים הרבה יותר ממי שיכלו להרשות לעצמם כרטיס למשחק בלאס־וגאס: "זה היה היה אחד הדברים המטורפים ביותר שחוויתי".
כזה הוא כוחה של תחרות ספורט מושלמת - משחק אחד שבו שתי קבוצות שוות לגמרי ניהלו קרב הורדת ידיים ממושך פלוס הארכה, ובסוף בא שחקן חד־פעמי ועשה את מה שכולם ידעו שיעשה, למרות שבחלק גדול מהמשחק זה לא נראה ככה.
2 צפייה בגלריה
yk13798321
yk13798321
(חתום בנשיקה. טיילור סוויפט עם הצמוד טרוויס קלסי | צילום: גטי, Ezra Shaw)
קנזס סיטי זכתה בסופרבול בפעם השלישית בחמשת הגמרים האחרונים עם 22:25 על סן פרנסיסקו, והכריזה סופית על היותה שושלת. היא עשתה את זה בדרך הכי חתחתית, עם הכי הרבה שריטות, ואולי לכן הזכייה הזו גם תהפוך עם השנים למוערכת ביותר שלה. רוב המשחק בכלל נראה שונה לגמרי ממה שאפשר היה לצפות. מפגש בין ההתקפה הדומיננטית ביותר ב־NFL מול מי שהוא כבר בגיל 28 אחד הקוורטרבקים הגדולים בהיסטוריה, הפך למלחמת חפירות של שערי שדה ומעט טאצ'דאונים שנולדו בייסורים. הניינרס ידעו שהם חייבים לברוח, שהם לא יכולים לתת לפטריק מהומס אפילו טיפת אור יום, שהם חייבים למנוע ממנו את החיבור עם קלסי המצוין. הם לא הצליחו.

"לא סיימנו"

מה שבאמת צריך להפחיד את כולם זה שאם הייתה עונה למנוע מהצ'יפס בכלל להגיע לסופרבול, זו העונה שהסתיימה שלשום בבירת החטאים של העולם, שבה אחרי המשחק נפגשו אוהדי שתי הקבוצות בקזינו והלכו מכות בשביל הכיף. ההתקפה שלה נחלשה מאוד, לוח המשחקים גם בעונה הרגילה היה הקשה ביותר בליגה, הם היו צריכים לשחק משחק וויילד קארד, הם עברו את כל הפלייאוף בחוץ, הם היו בפיגור דו־ספרתי בסופרבול. זו הייתה כנראה הדרך הקשה ביותר של מנצחת סופרבול אי פעם, והם ניצחו כי פטריק מהומס לא מוכן להפסיד.
2 צפייה בגלריה
yk13798324
yk13798324
מהומס שוב עושה את זה | צילום: איי-אף-פי, TIMOTHY A. CLARY
בימים שהובילו למשחק הגדירו פרשנים רבים את ברוק פרדי, הקווטרבק הצעיר של הניינרס, "מנהל משחק". זה היה עלבון שנועד להבהיר כי הוא אינו ברמה של הכישרון הגדול סביבו. פרדי, בתגובה, שיחק באומץ ועשה כל מה שיכול היה, ואם זה מנחם אותו, "מנהל המשחק" שלשום היה מהומס. הוא פשוט עשה את מה שהיה צריך בערב הזה בדרך לתואר ה־MVP השלישי שלו. לא היו מסירות שלא ייאמנו, הפעם זה היה מתודי, מרוסן, חכם, וקטלני בדיוק כמו הקסמים הישנים.
אחרי שהמסירה האחרונה שלו נתפסה בידיו של מקול הארדמן וסיימה מחצית שנייה והארכה שייכנסו לפנתיאון, נשכב מהומס על המשטח וניסה להכיל. הוא צייץ "never a doubt" - לא היה ספק לרגע - אבל גם הוא יודע שהיה ספק גדול. זו הייתה אמורה להיות השנה הרעה ביותר שלו, והיא הסתיימה בדיוק כמו העונות הטובות ביותר. כשנשאל האם הצ'יפס הם עכשיו שושלת, ענה: "זו התחלה של שושלת, לא סיימנו". כל מי שראה את מייקל ג'ורדן הופך דור שלם של שחקנים גדולים לדמויות משנה נטולות טבעת אליפות בסיפור של ה־NBA, יודע מה עומד לקרות עכשיו לדור שלם של קוורטרבקים מוכשרים.