ענקית הלואו־קוסט האירית ריינאייר ביטלה במפתיע את כל טיסותיה לישראל וממנה בחודשים מארס ואפריל, זאת פחות משבועיים לאחר שחידשה את הטיסות לנתב"ג.
ריינאייר, שכמו מרבית חברות התעופה בעולם הפסיקה לטוס לישראל לאחר פרוץ המלחמה, חידשה את פעילותה בישראל ב־1 בפברואר והפעילה לוח טיסות מצומצם שכלל קווים לממינגן, קרלסרוהה ובאדן־באדן (גרמניה), מרסיי, וינה ומילאנו.
אתמול נודע כי לוח הטיסות של החברה לישראל וממנה בחודשים מארס ואפריל ריק, זאת לאחר שכל הטיסות בתקופה זו בוטלו. טיסות להמשך החודש הנוכחי לווינה, מילאנו ובאדן באדן מופיעות עדיין באתר, וכך גם טיסות בחודש מאי ליעדים כגון בוקרשט, ברלין ובודפשט. מריינאייר נמסר כי היא ביטלה את הטיסות בשל העובדה כי טרמינל 1 בנתב"ג (הזול יותר) אינו נגיש יותר עבור חברות תעופה לואו קוסט. אולם ברשות שדות התעופה תמהו על ההודעה ואמרו כי ריינאייר ידעה מראש כי בשל המצב בארץ בשלב זה רק טרמינל 3 ולא ברור אם כך מדוע חזרה לטוס מלכתחילה.
מגיע החזר?
לדברי עו"ד אהוד פאי, החוק קובע שבמקרים שבהם חברות התעופה הודיעו לנוסעים על ביטול הטיסה מעל 14 יום זכאותם לפיצוי כספי מתבטלת, אך עדיין החברות מחויבות להציע לנוסע זכות לבחור בין החזר כספי לבין כרטיסים לטיסה חלופית בתנאים הדומים ככל האפשר.