פציעה בקרסול הובילה לכך שקיליאן אמבאפה לא שותף בשני משחקיה האחרונים של פריז סן־ז'רמן. על האליפות אין איום אמיתי, הגביע נמוך מאוד בסדר העדיפויות של המועדון, בונוס טקסי לארון הגביעים. החל מהמשחק מול סוסיאדד הערב (22.00), בשמינית גמר ליגת האלופות, מה שלואיס אנריקה באמת צריך זה שאמבאפה ייקח אותו רחוק באירופה. בשאר הזמן, ככל הנראה, הקבוצה תוכל להסתדר גם בלעדיו. אחרי הכל, זו ההזדמנות האחרונה של החלוץ לזכות באליפות אירופה עם פריז סן־ז'רמן.
1 צפייה בגלריה
yk13800158
yk13800158
(אמבאפה | צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
כתבו את זה קודם, לפניי, זה לא משנה. שוב אמבאפה בדרך החוצה, שוב ריאל מדריד על הפרק למעבר בקיץ. זו הטרלה כל כך שחוקה, ה"זאב זאב" של הכדורגל העולמי, שאיש כבר לא לוקח אותה ברצינות. שוב ושוב ושוב, כל עונה. פעם אחת הוא הדהים עם שינוי דעתו ברגע האחרון, פעם אחרת קיבל חוזה היסטורי עם סמכויות מקצועיות, תמיד יש איזה ג'וקר בשרוול של השייח'ים שמשאיר אותו בפריז.
החוזה שלו מסתיים הקיץ, אבל באמת שכבר אי־אפשר לדעת מה יקרה. אפשר רק לקחת את הדיווחים ולהתייחס אליהם בזהירות יתר: מתחילת החודש שוב החלו השמועות על כך שאמבאפה יעזוב לריאל עם סיום החוזה.
כרגע מדובר על הצעה נמוכה יותר מזו שריאל הגישה לו לפני שנתיים, אז היה אמור לקבל 26 מיליון יורו לעונה ומענק חתימה של 130 מיליון. בכל מקרה, גם ההצעה הקודמת לא מגיעה לקרסוליים של החוזה הנוכחי שלו בפ.ס.ז', שם הוא משתכר מדי עונה 75 מיליון יורו – וזה אחרי מסים ולפני בונוסים. ריאל לא תוכל להתחרות בסכומים הללו, רק להציע לו מקום במועדון פאר עם סגל צעיר ומתחדש שיכול להתאים לו בול.

בזבוז זמן מוחלט

יכול להיות שהמיאוס מהסיפור הבלתי נגמר, לצד החולשה של הליגה הצרפתית, יוצרים את המצב הנוכחי: אמבאפה כבש העונה 30 שערים ב־29 הופעות בכל המסגרות, ועדיין, כמעט ולא מדברים עליו. פ.ס.ז' הפסיקה לעניין רבים ברגע שלאו מסי עזב, ואיתו האמונה של הצופה מבחוץ שהיא יכולה להיחשב כמועמדת רצינית לזכייה בליגת האלופות. היא עלתה מבית המוות של דורטמונד, מילאן וניוקאסל, אבל רק מהמקום השני, עם שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים, ונראתה גרוע מאוד במשחקי חוץ – מה שעלול לפגוע בה בגומלין (סוסיאדד תארח אותו בתור ראש בית, אחרי שהצליחה לסיים באופן מרשים מעל אינטר).
כאן טמון ההיבט שבאמת יכול להוביל את אמבאפה אל דלת היציאה: מלבדו ומלבד הילד וורן זאיר־אמרי, שיכול להפוך למנהיג בנבחרת צרפת לפני גיל 20, אין על מי לדבר בפ.ס.ז'. רנדל קולו־מואני וגונסאלו ראמוס לא מרגשים ולא עומדים בציפיות הגדולות בהתקפה, מרקו אסנסיו מאכזב. זו קבוצה שיש לה סגל שמספיק להישגים מקומיים מכוח העומק והאינרציה, אבל היא לא משדרת הבטחה לעתיד, גם עם מאמן כמו לואיס אנריקה. עוד עונה כזו תהיה בזבוז זמן מוחלט מבחינת אמבאפה.
לא בטוח שפ.ס.ז' תעבור את המפגש הזה. גם לא בטוח שאמבאפה יעזוב בסופו ש לדבר. אבל נראה שהשידוך הזה באמת מיצה את עצמו, ושמינית הגמר הזו תייצג את הפעם האחרונה בה הוא מנסה להוביל את המועדון לגביע אירופה. היי, תראו, זאב!
במשחק נוסף הערב, לאציו תארח את באיירן מינכן.