הוקפאה התוכנית להוזלת מחירים בשופרסל באמצעות תת־רשת דיסקאונט חדשה לאחר שהאחים שלומי ויוסי אמיר, בעלי הבית החדשים של הרשת, שלחו בסופ"ש מכתב אזהרה לדירקטוריון החברה ובו דרשו שעד לכניסתם הרשמית לחברה (העסקה עדיין זקוקה לאישורים ואסיפת בעלי מניות) "לא יבוצעו בחברה פעולות בעלות משמעות ארוכת טווח או פעולות שיפגעו בגמישות הניהולית שלהם".
היום ידון דירקטוריון שופרסל בדרישת האחים. גורם ברשת אמר לממון "הרשת כולה בהקפאה. עובדי ההנהלה והמטה מצויים באי־ודאות וחוששים מפני פיטורים, והדרישה לא לבצע צעדים משמעותיים, עוצרת מהלכים מתוכננים".
1 צפייה בגלריה
yk13803300
yk13803300
(בעלי הבית החדשים. האחים אמיר | צילום: מורג ביטן)
האחים אמיר חתמו בשבוע שעבר על רכישת 24.9% ממניות שופרסל תמורת 1.5 מיליארד שקל. לפי ההערכות, וכפי שרמזו במכתבם לדירקטוריון, הם צפויים לכהן כמנכ"ל וכיו"ר הרשת הגדולה בישראל. הרשת, בהובלת המנכ"ל אורי וטרמן, שוקדת זה זמן על גיבוש מהלך להורדת מחירים, אם בדרך של הקמת תת־רשת מוזלת חדשה, או בדרך אחרת, וזאת משום שהיא נתפסת בעיני הציבור וגם בבדיקות סלי מוצרים כיקרה, דבר שגרם לירידה בנתח השוק ולשחיקה ברווחיות.
גורם בשוק ההון אמר כי היעד של האחים הוא שיפור הרווחיות וניסיון להחזיר לעצמם בטווח הקרוב לפחות חלק מההשקעה באמצעות הנפקות ואולי מכירת נכסים שלא בליבת העסק.