חברות האופנה הישראליות מרגישות היטב את האיום החות'י על הגעת הסחורות לישראל. בחברת האופנה קסטרו נאלצו לאלתר ובמטרה להבטיח סחורה עדכנית ללקוחות, הביאו לראשונה מכולה עם קולקציה חדשה שיוצרה בסין - במשלוח ימי עד דובאי ומשם במשאיות דרך ירדן לגשר שייח' חוסין. שם נפרקו המשאיות והסחורה עברה למשאיות ישראליות שהובילו אותה למחסן החברה בישראל. חברת השילוח אוריין הייתה אחראית על ביצוע השילוח המורכב. ההערכה היא כי המסלול הלא־שגרתי חסך כ־3 שבועות הובלה בים ולמרות הדרך המורכבת לא היה הבדל משמעותי בעלות בהשוואה להובלה ימית עוקפת אפריקה.
כזכור בגלל האיום החות'י בים האדום חברות הספנות מסרבות לעבור בתעלת סואץ ושטות במסלול עוקף אפריקה שמאריך את זמן השילוח בעוד 3־4 שבועות. בעולם "האופנה המהירה" המתנה של 8 שבועות לסחורה שכבר שולם עליה מתורגמת לעלויות מימון נוספות בעבור המלאי. בנוסף, המהירות של גלגול סחורה על המדף והכנסת סחורה חדשה מדי מספר ימים - קריטית להצלחת המכירות ולעמידה בתחרות מול רשתות אופנה אחרות. הארכת הדרך בים גרמה לזינוק במחירי התובלה עד ל־7,000 דולר למכולה, לאחר שהמחיר כבר ירד לשפל של 2,500 דולר למכולה.