1 חורף חם בדוחא

המשחקים בין בני־סכנין לבית"ר ירושלים תמיד טעונים ותמיד מספקים דרמה. העובדה שהמשחק אתמול נערך באצטדיון דוחא ללא קהל חוץ, מיתנה את מפלס המתח והעצבים, אבל הדרמה? היא נשארה ובגדול. או במילים אחרות: שער ניצחון של סכנין בדקה ה־94.
2 צפייה בגלריה
yk13803932
yk13803932
(אבוקסיס בכוננות ספיגה | צילום: עוז מועלם)
כיאה לשבועות האחרונים התפאורה כללה מגרש בוצי, שלוליות וקושי לנפק מהלכי כדורגל ראויים. זה לא הפריע למשחק להיות מספיק קצבי, ושתי הקבוצות שחולמות על פלייאוף עליון עלו כדי לנצח. את סכנין דחפו 4,000 אוהדים שנתנו לה רוח גבית בעוד שחקני בית"ר נאלצו כאמור להסתפק בידיעה שאוהדיהם תומכים בהם מרחוק.
סכנין עלתה ליתרון (42) רגע לפני ההפסקה משער נהדר של אדריאן פאון, השחקן מספר 1 על הדשא (נו טוב, “דשא”). מאמן בית"ר גל כהן הכניס את דור מיכה ונהוראי דבוש בן ה־19 והאחרון החזיר לו תוך שש דקות עם שער בכורה במתפרצת שהחלה במסירה ארוכה ונחושה של פרד פריידיי, 1:1. דבוש חגג את הכיבוש עם תנועת נשיקה באוויר לעבר יציע סכנין, מה שהלהיט מעט את הרוחות, אבל איכשהו מזג האוויר צינן אותן חזרה.
המשחק נראה בדרך לתיקו, אך עמוק בתוספת הלחץ של סכנין עשה את שלו (חטיפה חכמה של רותם קלר) והפעם הגיע תורו של המחליף של המארחת לחגוג: עובדיה דרוויש. המגן קיבל מפאון כדור ברחבה, זרק את המגן שלו ובקור רוח בעט פנימה, 1:2 לסלובודן דראפיץ' המורחק שחגג ביציע. יחד איתו חגג כל הקהל של סכנין שהתחמם מחדש, הפעם מהסיבות הנכונות. (שמעון אלבז)

2 עצרו על 10

שבע שנים אחרי שעצרה את רצף עשרת הניצחונות של הפועל באר־שבע עם 1:1 בטוטו־טרנר, מכבי פ"ת עשתה לה זאת אתמול שוב. אליניב ברדה, שהיה שותף כשחקן לרצף הקודם, החמיץ הזדמנות נהדרת להתקרב למכבי ת"א שבמקום השני, רגע לפני המפגש בין השתיים בשבוע הבא.
בלי קשר לתוצאה ולרצף, זה היה משחק כדורגל טוב מאוד, אבל לאו דווקא בגלל המארחים אלא בזכות הקבוצה של רן קוז'וך, שהגיעה גם היא במומנטום טוב לאחר שלושה ניצחונות רצופים ולא באה להסתגר. מכבי פ"ת הייתה עדיפה בחלקים רבים של המשחק, וגם לבאר־שבע היו כמה דקות טובות, בעיקר בסיום, שבהן יכלה להכריע את המשחק. בסופו של דבר שתי הקבוצות נאלצו להסתפק בנקודה, הרבה בגלל שני השוערים, ניב אליאסי ומרקו וולף, שסיפקו כמה עצירות גדולות.
2 צפייה בגלריה
yk13804535
yk13804535
פאון בין דהן לסורו, אמש בדוחא | צילום: אלעד גרשגורן
לא רק ברדה, גם בן שהר היה שותף לרצף ההוא של באר־שבע, ואתמול היה לו חלק משמעותי בקטיעת הרצף הנוכחי עם שער יתרון בדקה ה־49. רק אז באר־שבע התעוררה, ברדה החל להכניס שחקנים התקפיים, ושניים מהם הצילו אותו מהפסד כשאמיר גנאח (78) בישל לקזחי ארתור שושנאצ'ב את שער הבכורה שלו בארץ.
באר־שבע תנסה לחזור למסלול הניצחונות דווקא בבלומפילד נגד מכבי ת"א, ואילו פ"ת תארח את הפועל ת"א במטרה להשתחל לפלייאוף העליון. (שי מוגילבסקי)

3 הרבו להחמיץ

כנראה שהבעיה של הפועל ת"א היא בכל זאת לא האיש על הקווים. עובדה, למרות השדרוג התיאורטי עם המינוי של יוסי אבוקסיס, הסגל הבינוני הציג עוד משחק נפל, הפעם ב־0:0 הביתי עם בני־ריינה שהרחיק את הקבוצה מהפלייאוף העליון. אבוקסיס השיג בינתיים ב־180 דקות באדום נקודה אחת בלבד מול שתי קבוצות בינוניות כמו ריינה והפועל חדרה, בלי שער זכות, ואם לא יצליח להוביל את הפועל ת"א לשישייה הראשונה, זו לא תהיה עונה שהוא ירצה לזכור, בטח אחרי הפארסה בבית"ר ירושלים.
מי שעשויה להגיע לפלייאוף העליון היא דווקא ריינה של שרון מימר, שהציגה אתמול בין טיפות הגשם בבלומפילד מחוסר הגג יכולת של קבוצת תחתית ובזבוזי זמן בלתי פוסקים של השוער גד עמוס. למזלה, היא עדיין חיה על צבירת הנקודות הבלתי פרופורציונלית שלה בתחילת העונה.
הפועל ת"א שלטה לאורך כל המשחק, אבל ההזדמנות הרצינית הראשונה שלה הייתה רק רגע לפני הירידה להפסקה, כשעומרי אלטמן בעט ליד הקורה. במחצית השנייה האדומים הגיעו להרבה יותר מצבים, אבל היו מאוד לא מדויקים ליד השער.
זה התחיל עם אלן אוז'בולט (51), שפתח בהרכב ויישאר עד לסיום העונה, נמשך עם דן איינבינדר (53) שנגח מחמישה מטרים החוצה, והסתיים עם מאוויס צ'יבוטה (82) שנעצר אצל עמוס ואליאן רוחנא (90) שניסה להבקיע עם העקב. (נדב צנציפר)

4 במגמת ירידה

האם יש לנו כבר יורדת אחת מליגת העל? הפועל פ"ת, במשחקו הראשון של בני לם בקבוצה, הפסידה 2:0 להפועל חדרה והיא תקועה במקום האחרון במרחק של חמש נקודות מהקו האדום. אם היא לא הצליחה לנצח בבית את הקבוצה שמקדימה אותה בשלב אחד, מתי זה יקרה? חדרה, מנגד, חיברה ניצחון שני ברציפות ורק הפרש שערים נחות לעומת מ.ס אשדוד משאיר אותה עדיין מתחת לקו האדום.
אי אפשר לשפוט את לם על־פי משחק אחד, אבל אתמול הקבוצה שלו לא דמתה לכלום. אולי זה הסגל החלש שעומד לרשותו ואולי העובדה שלא היה לו זמן להטביע את חותמו מהרגע שקיבל את המושכות. בשבילו ובשביל אוהדי הפועל פ"ת, כדאי מאוד שזה יקרה במהרה, אחרת הרכבת תצא מהתחנה.
גם חיים סילבס לא עשה בחדרה שינוי מיידי, אבל הוא לפחות התחמש בשני שחקני התקפה מצוינים בעלי עבר מוצלח בישראל. לגנאי גודסוויי דוניו היו שתי עונות טובות במכבי חיפה, ואתמול הוא היה האחראי הראשי לניצחון של חדרה עם כיבוש ובישול. בדקה ה־37 הוא נגח את הראשון מהגבהה של אלעד מדמון ובדקה ה־59 דאבל־פס שלו עם ג'יימס אדניי הסתיים בשער השני של החלוץ הניגרי, ששיחק בעבר בקריית־שמונה ובמכבי פ"ת.
לם ניסה ניסה לעורר את הקבוצה שלו עם מספר חילופים, ובעיטה חזקה של שובל גוזלן (69) אפילו מצאה את המשקוף, אבל השורה התחתונה היא שאת הניצחון הראשון שלו בהפועל פ"ת הוא יצטרך לחפש במשחק הבא נגד בני־ריינה בחוץ. (לירן ביטון)

5 בין שמיים לארץ

בהפועל ירושלים התרגלו לעשות דפיקות לב לאוהדים שלהם, אבל אם בשני המשחקים האחרונים – בדרבי מול בית"ר ונגד הפועל חיפה זה נגמר בניצחונות דרמטיים בתוספת הזמן – אתמול הקאמבק הספיק לנקודה בלבד.
שש הנקודות הרצופות פתחו לקבוצה של זיו אריה את התיאבון, ופתאום הפלייאוף העליון נראה בהישג יד, אבל ה־1:1 אתמול בטדי עם מ.ס אשדוד קצת צינן את ההתלהבות.
האמת היא שהמארחת יכולה לבוא בתלונות רק לעצמה, כי היא הייתה טובה יותר והעניקה מתנה לאשדודים בדקה ה־26, כאשר אדבאיו אדליי עשה טעות כפולה כשהרחיק רע ולאחר מכן הכשיל את אסקיאל הנטי ברחבה. שלומי אזולאי אמר תודה וקבע 0:1 מהנקודה הלבנה.
מתן חוזז, גיבור המהפכים האחרונים, הסתפק הפעם בבישול בדקה ה־66, שסידר לאופק נדיר שער בכורה בליגת העל, והאוהדים בטדי כבר הריחו עוד סוף שמח. המארחת לחצה חזק עד הסיום, אבל אשדוד הצליחה לשמור בשיניים על התוצאה ולגרור את יריבתה יחד איתה למאבקי התחתית. (שלומי אהרוני)