קרמבו, מגנום, שוקובו וקליק לא יתייקרו בחודש הבא: חברת יוניליוור הודיעה למשרד הכלכלה שהיא דוחה את ההתייקרויות עד 1 ביוני.
יוניליוור התכוונה לייקר ב־1 במארס את מוצרי גלידות שטראוס שמכילים שוקולד, בין היתר קורנטו, טעמקור, גודיז, חטיף גלידה פסק זמן, בומבה, מצופה בננה/שוקו. כמו כן התכוונה לייקר את שוקולד ורד הגליל וחטיפי קליק. לפי החברה, טווח ההתייקרות היה אמור לנוע בין 4.7% ל־15%. יוניליוור היא החברה הראשונה שמבטלת התייקרויות שעליהן הכריזה, בעקבות דרישת משרד הכלכלה. חברות אחרות לפניה רק הקפיאו התייקרויות עתידיות.
במשרד הכלכלה מסרו שחברת המזון ומוצרי הצריכה נסוגה מהחלטת הייקור שלה אחרי ש"שר הכלכלה ניר ברקת סיכם עם מנכ"ל חברת יוניליוור ג'ם טריק יוקסל כי החברה תקפיא את עליית המחירים שתוכננה לפני החגים. נוסף על כך הודיעה החברה לשר ברקת כי לא תעלה מחירים של מוצריה לכל הפחות עד 1 באוקטובר וככל שמצב החירום בישראל יימשך. כמו כן החברה תייצר מבצעים נוספים על מוצריה לקראת פורים, פסח ויום העצמאות.
"בעקבות הסיכום חברת יוניליוור תצא מהרשימה השחורה והחל מהיום תופיע ברשימה הירוקה של חברות שהקפיאו מחירים בזמן מלחמה. משרד הכלכלה עורך מעקב אחר יישום הסיכומים, וחברה שתפר סיכומים תעבור לרשימה השחורה".
השר ברקת: "אני מברך את חברת יוניליוור על ההחלטה הנבונה להקפיא את עליות המחירים בתקופת המלחמה. הציבור לא יסלח לחברות שמעלות מחירים בשעת חירום בה נמצא עם ישראל. אני קורא לחברות ברשימה השחורה להתעשת בהקדם ולבטל את עליות המחירים - ולהיכנס תחת האלונקה בשעת המלחמה".
ביום שישי האחרון הודיעה גם חברת ויליפוד שלא תעלה מחירים מעתה ועד החגים, אך היא לא ביטלה את עליית המחירים שעליה כבר הכריזה ושיצאה לפועל.
משרד הכלכלה הכין "רשימה לבנה", ובה כלולות חברות שהבטיחו לא להעלות מחירים (חלקן כבר העלו), ורשימה שחורה, שכוללת חברות כמו אסם, ויסוצקי, זוגלובק, שסטוביץ, יכין, אחוה ובית השיטה שלא חזרו בהן מההתייקרויות ולא הודיעו כי יקפיאו התייקרויות עתידיות.
חלק מהמוצרים שיוניליוור עמדה לייקר, כבר התייקרו לפני כשנה וחצי: יוניליוור הודיעה בספטמבר 2022 שתייקר קרמבו ב־15%, אז הודיעה גם שתייקר בנובמבר גלידות ב־13%-7%, קורנפלקס תלמה ב־10%, מיונז תלמה והלמנ'ס ב־12%, שוקולד ב־14%, מוצרי דאב ב־10%, מוצרי כביסה של בדין ב־12% ומוצרי פינוק ב־15%.