הרבה גברים מניאקים היו בטלוויזיה הישראלית, ואחרי שהעונה השנייה של "הַטַּבָּח" הגיעה לסיומה (אל דאגה, אין חשש לספוילרים בטור זה), אפשר לומר שדורי שחר (השף דורי בשבילכם) הוא אחד הגדולים שבהם. השף דורי הוא אדם נבזה, אין שום דרך אחרת לתאר אותו, ובכל זאת לא שונאים אותו. זאת הגדולה של "הַטַּבָּח" ושל גל תורן, שמגלם את השף הבלתי נסבל והאהוב באותה מידה. צריך להיות שחקן מיוחד כדי לגרום לצופים לאהוב דמות כזאת ולא לרצות לשבור את המסך, וגל תורן הוא באמת כישרון חד־פעמי.
אולי אנחנו אוהבים את השף דורי בזכות הכישרון של הסדרה להראות לנו את הפער בין איך שהוא תופס את עצמו - למציאות האפרורית. למרות שדורי הוא סופרסטאר מקומי שהגשים את החלום הענק של כל שף (להיות שופט בריאליטי), הוא צריך להתחנן לאחיו הבינוני, שלא יודע להכין חביתה, שייתן לו הלוואה לפתיחת המסעדה. מדמיינים את ג'יימי אוליבר או גורדון רמזי עושים דבר כזה? ברור שלא. אצל "הטבח", נדמה שבכל רגע גל תורן עלול להיכנס להליכי פשיטת רגל. הוא עושה שורות בלי הפסקה, אבל נראה שמי שחוגג זה המינוס בבנק. דורי כל הזמן בוחן גבולות, אף פעם לא באמת משלם על כך את המחיר. זה לא הוא, זה העולם שאנחנו חיים בו. אין דבר כזה בישראל "לשלם מחיר" על טעויות, ואם מישהו דורש את זה אז הוא כנראה נמצא "בקמפיין". בעולמו של דורי הוא אף פעם לא אשם ולא משנה מה הוא עושה, כמו בעולמם של פוליטיקאים מסוימים.
עוד משהו יפה ש"הטבח" עושה – היא לא נותנת למשפחה הישראלית מקום של כבוד, היא לא המקור לגאולה והתשובה לכל הבעיות בחיים (כפי שאנחנו רואים גם בסדרות חדשות). דורי אמנם רווק מזדקן, אבל מצבו של נמרוד (גורי אלפי), הנשוי פלוס שתיים, לא יותר טוב וגם לא צפוי להשתפר. למרות שנמרוד "הסתדר בחיים", הוא נמצא במאבק אינסופי עם עצמו. לפעמים נראה שחיי המשפחה שהוא כל כך מתהדר בהם גורמים לו המון סבל. האם יחליט להתגרש, או להישאר? לצערו, בשני המקרים לא צפויה לו בשורה. לכן אין זה פלא שפעם אחר פעם הוא מעדיף להיות עם דורי במטבח, לקבל צעקות ולהרוויח משכורת מעליבה. כי אם כבר החיים הם סבל, לפחות שיהיה טעים בדרך.

בקטנה

במהדורה המרכזית של ערוץ 14 שודר ראיון הזוי עם העיתונאי האמריקאי מארק לוין, מגיש ב"פוקס ניוז", כמובן (אלא מה?). לוין הצהיר שוב ושוב שהוא בעדנו, אבל כדאי לזכור שבחודש מארס האחרון שיתף קונספירציה לפיה מחלקת המדינה של ארה"ב מממנת את המחאה נגד הרפורמה המשפטית. כלומר העיתונאי המתוק שכל כך בעדנו וכל כך אוהב אותנו תרם לפילוג כאן כשזה התאים לו לאג'נדה. עכשיו הוא בעדנו על־מלא; כשהלייקים יזרמו לכיוון אחר, אין לדעת מה יהיה. כבר שמענו על חברים כאלה.