בקומה העליונה של האגף החדש במוזיאון תל־אביב מוצגת התערוכה "דמיון חומרי, אמנות ישראלית", מאוסף המוזיאון, הכוללת 120 יצירות של מיטב האמנים. האוצרת דלית מתתיהו מציעה למבקרים בתערוכה קריאה מחודשת בסיפורה של האמנות הישראלית. התערוכה נשענת על העיקרון המארגן של ארבעת היסודות – אדמה, מים, אוויר ואש – ואופן התגלמותם ביצירה ובדמיון.
1 צפייה בגלריה
yk13808425
yk13808425
(עבודה של אדם ברג כאן 2000 | צילום: ארתור אסטמן)
בסוף החודש ובתחילת החודש הבא יועלה במוזיאון מופע רב־תחומי בשם "י ו פ י", של תיאטרון קליפה, בבימוי עידית הרמן שגם יצרה אותו, בתגובה ליצירות המוצגות בתערוכה. המופע משלב שירה קלאסית, מוזיקה אלקטרונית ותנועה, והוא מעין מסע חושי תוך כדי פעולה משותפת בין המופיעים לקהל, ויש בו ניסיון לחזור אל היופי, הטוהר והחיוניות במציאות הישראלית הקשה. כרטיסים באתר תיאטרון קליפה.

מקלט עירוני

"עיר מקלט", במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל־אביב, היא תערוכה העוסקת במרחב העירוני כמקלט. עיר היא בניינים, כבישים, מדרכות ועוד, אבל היא גם ובעיקר מרכז של הרוח האנושית והמרקם החברתי. בתערוכה מציגים תשעה אמנים ואמניות בוגרי מחלקות שונות בבתי הספר הגבוהים לאמנות ועיצוב, חלקם חברי רשת מרכז אדמונד דה רוטשילד, פרשנות משלהם למושג עיר מקלט. העבודות מתייחסות בין היתר להיבטים אקולוגיים, למחאת קפלן, לבית המשותף ועוד. עד 9 באפריל.
חבצלת דמארי