לילה בלי כוכב. יש שתי דרכים עיקריות להתמודד עם סקורר שנכנס לבצורת הבקעות. האחת היא להמשיך לתת לו קרדיט בהרכב עד שימצא סוף־סוף את הרשת, והשנייה להוריד אותו לספסל כדי לשחרר ממנו את הלחץ. מאמן מכבי ת"א רובי קין בחר עד עכשיו באפשרות הראשונה עם ערן זהבי, אבל אמש נגד מכבי נתניה הוא שילב אותו רק כמחליף - והרוויח. סגנית האלופה, שהייתה תלויה בחלקים גדולים של העונה בכובש המרכזי שלה, מצאה אופציות אחרות וניצחה 1:5 כדי להיצמד למכבי חיפה בפסגת הטבלה.
1 צפייה בגלריה
yk13808033
yk13808033
(שחר חוגג בנתניה | צילומים: עוז מועלם)
החמישי של נתניה. משהו השתחרר במכבי ת"א, שכבשה בפעם הראשונה יותר משני שערים במשחק מאז ה־2:4 בדרבי. אולי זו הידיעה שגם מכבי חיפה פגיעה ויכולה לאבד נקודות, כך שהעונה עדיין לא אבודה, ואולי זו היריבה הפריכה. עידן גיא צרפתי בנתניה התחיל בתנופה אדירה עם ארבעה ניצחונות ברציפות, אבל מאז פג הקסם של המאמן החדש ואתמול היא השלימה הפסד חמישי ברציפות. להבדיל מארבעת המשחקים הקודמים, הפעם היא הצליחה להבקיע שער כבוד, אבל זה כבוד מאוד מפוקפק. במחצית הראשונה הקבוצה התעסקה בעיקר בשיפוט, אבל כל התלונות צריכות להיות מופנות לעבר חוליית ההתקפה האנמית של הקבוצה, ובעיקר החלוצים הזרים איגור זלאטנוביץ' וסטניסלב בילנקי, שהנפיקו עד עכשיו שלושה שערים בלבד. מקסים פלקושצ'נקו, שהתעורר לתקופה קצרה, שקע שוב בתרדמה עמוקה.
רביבו עשה חיים. לא רק זהבי סופסל אתמול, אלא גם דור פרץ שמאכזב בתקופה האחרונה, והמחליף שלו עידו שחר עשה עבודה נהדרת עם צמד ובישול. זה התחיל בדקה ה־16 עם פנדל מוצלח שלו בסגנון רוברט לבנדובסקי, ובהמשך (38) רוי רביבו הזכיר את אבא חיים עם כדור חופשי נהדר לקורה ופנימה. רגע לפני הירידה להפסקה איתמר שבירו נתן למארחים תקווה עם שער מצמצם, אבל המחצית השנייה הייתה במעמד צד אחד. גבי קניקובסקי (63) עשה 1:3 מבישול של שחר, פליסיו מילסון (73) חזר רשמית מאליפות אפריקה עם שער נהדר וגם זהבי (94) הצטרף לחגיגה עם בישול מתוחכם לשחר.
מאבק האליפות נפתח לרווחה, ולא רק בגלל השוויון במספר הנקודות אלא בזכות השיפור ביכולת של מכבי ת"א, ואילו לנתניה המודאגת ממתינים בית"ר ירושלים והאקס אלמוג כהן בשבת בטדי.

החמישייה של קריית־שמונה

קריית־שמונה חזרה לפסגת הליגה הלאומית עם 0:5 מוחץ על מכבי יפו בנס־ציונה, משערים של דוד דגו (26), אריאל שרצקי (51), מוחמד אבו־רומי (57), יאיר מרדכי (76) ופיטר אונייקאצ'י (82). לקבוצה של שי ברדה 46 נקודות, אחת יותר מאשר לבני־יהודה, חמש מטבריה ותשע מיפו.
הפועל ראשל"צ - מכבי הרצליה 2:1 (אמיר אלטורי 60; דור אלברמן 25, דור ג'אן 53). הפועל רמה"ש - הפועל עכו 2:2 (אברהם רדה 48, ניב לבנת 95. ריצ'רד קולה הורחק 15; נתנאל חגאני 45+1, אמיר ריאן 76). הערב (19.00) תארח בני־שפרעם את כפר־קאסם. (ספי פסטרנק)