מכה להפועל ת"א: אקסבייר מנפורד, אחד השחקנים החשובים של הקבוצה, נכשל בבדיקת סמים שנערכה לו ב־15 בדצמבר בסיום המשחק נגד נס־ציונה.
1 צפייה בגלריה
yk13808802
yk13808802
מכה קשה לאדומים. מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
בגופו של הגארד התגלו ממצאים המעידים על שימוש בקנאביס, ועקב כך הוא הושעה זמנית על ידי הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, עד לבירור המקרה. העונש המרבי במקרה הזה הוא הרחקה לשנתיים ממשחק פעיל בכל הליגות המקצועניות. בהפועל ת"א מתכוונים לנסות להפחית עד כמה שניתן את חומרת העונש, ובמקביל מחכים לתוצאות בדיקת המבחנה השנייה, שאמורות להתקבל בעוד כמה ימים.
יצוין שהאדומים כבר לא יכולים לרשום שחקנים חדשים ליורוקאפ, לקראת רבע גמר המפעל, ורק אחרי שיינתן העונש יתברר אם מנספורד יוכל בכלל לחזור לשחק העונה.
הגארד האמריקאי חתם בהפועל ת"א בקיץ 2022 והפך מיד לאחד השחקנים הבולטים בה. העונה הוא מעמיד ממוצעים של 16 נקודות, 3.5 אסיסטים ו־2.3 ריבאונדים בליגה. אגב, באותו משחק מול נס־ציונה, שבסיומו נכשל בבדיקת חומרים אסורים, הצטיין עם 26 נקודות.
מהפועל ת"א נמסר: "אנחנו מאמינים שהעובדה שמדובר בקנאביס ולא בסם משפר ביצועים וזה שאין לשחקן עבר משמעתי, יעמדו לזכותו. בימים הקרובים נלמד את הנושא לעומק ונפעל בהתאם לייעוץ שנקבל לטובת המועדון והשחקן".

גם בוקר ואדלמן הושעו

מנפורד אינו השחקן היחיד שהושעה. הצטרף אליו גם דיישון בוקר מהפועל אילת, שבבדיקה שעבר התגלו ממצאים של קנאביס. בוקר, שהצטיין בעונה שעברה בגליל־עליון, עבר העונה לעיר הדרומית והרשים עם 15.1 נקודות, 2.9 אסיסטים ו־2.4 ריבאונדים. גם סנטרית מכבי ר"ג, דרו אדלמן, הושעתה בגלל שימוש בסמים אסורים, אלא במקרה שלה מדובר בממצאים חיוביים לאמפטמין, שהוא חומר ממריץ.
הפועל באר־שבע/דימונה. אורן אהרוני מונה למאמן נועלת הטבלה.
לאומית כדורגל. בני־שפרעם - כפר־קאסם 2:1. לשפרעם: סיריל צ'אמבה (17). יזן נסאר הורחק (24). לכפר־קאסם: גיא דהן (7, 38).
כדורעף. מכבי ת"א - אשדוד 0:3, מטה־אשר/עכו - הוד־השרון 0:3, כפר־סבא - קריית־אתא 3:2, רחובות - המעפיל 3:0. (ספי פסטרנק)