מכבי חיפה תתארח הערב בגנט (ללא קהל) לגומלין בקרב על מקום בשמינית גמר הקונפרנס־ליג עם יתרון 0:1 ממשחק "הבית" בבודפשט. את שער הניצחון במשחק הראשון כבש פרנצדי פיירו, חלוץ דומיננטי במשחקים באירופה ומי שבעקבות הפציעה של דין דוד הפך לשחקן הכי חשוב בחלק הקדמי.
1 צפייה בגלריה
yk13809012
yk13809012
פיירו
(צילום: עוז מועלם)
פיירו הוא חידתי ומעורר מחלוקת. מככב באירופה, אבל מחמיץ בסיטונות, כבש עשרה שערי ליגה, אבל לעיתים נוטה להיעלם (כמו למשל בדרבי בתחילת השבוע). האוהדים מוקירים את השערים החשובים שכבש בקמפיינים האירופים, אבל אי אפשר שלא לשמוע את חוסר שביעות הרצון שלהם אחרי החמצות מביכות או איבודי כדור.
"פיירו חלוץ מצוין עם איכויות רבות, הוא מאוד פיזי וחזק, קשה מאוד לקחת לו כדור, יש לו כוח פריצה אדיר אך יחד עם זאת יש לו גם נקודות חולשה. הוא משתפר ומשפר את הבעיות שלו ואין ספק שהוא יתרום לנו עוד רבות" אמר גורם בחיפה.
אלון מזרחי, אחד שמבין בכיבוש שערים וגם כיכב בתחום במכבי חיפה: "פיירו נותן באירופה את הגולים שלו כי שם המשחק יותר פיזי והולכים על הגבהות מהאגפים. הבעיה שלו היא שבליגה חיפה משחקת יותר גבוה ויותר על טכניקה, שם הוא לוקה. החיסרון של דין דוד מאוד משמעותי עבור מכבי חיפה וגם עבורו" .
מה שמוסיף למשקל של פיירו במשחק בגנט היא העובדה שמכבי חיפה לא רשמה את תומר חמד לאירופה. במצב שנוצר עומר דהן מהנוער עשוי לזכות לדקות משחק.

אלופות: דרבי המסכנות

משחק בליגת האלופות, בטח בשלבי הנוקאאוט, אמור להיות רגע גדול עבור כל קבוצה, מין אתגר של "מי יותר חזקה". המשחק בין נאפולי לברצלונה הערב (22.00), המפגש הראשון מבין שניים בשמינית גמר הצ'מפיונס, הוא יותר בסגנון "מי יותר מסכנה".
הקריסה של בארסה מדוברת יותר, ואת סלטה ויגו היא ניצחה לפני מספר ימים רק בזכות פנדל של רוברט לבנדובסקי בדקה ה־97. ההערכה היא כי צ'אבי יעזוב מוקדם מהצפוי אם היא לא תעלה לרבע הגמר. המצב של נאפולי גרוע יותר: אחרי ה־1:1 הביתי החלש מול גנואה, אלופת איטליה ירדה למקום התשיעי, 27 נקודות מתחת למוליכה אינטר. המאמן וולטר מצארי פוטר, פרנצ'סקו קלזונה קיבל את התפקיד עד לסיום העונה ויפתח את הקדנציה דווקא בקרב הענק הזה.
עוד הערב, פורטו תארח את ארסנל הבוערת, שניצחה בחמשת מחזורי הפרמייר־ליג האחרונים, כולל שישייה ושתי חמישיות. (יאיר קטן)

ברמה הלך לעולמו בגיל 63

אנדראס ברמה, המגן הגרמני שכבש בפנדל את שער הניצחון בגמר מונדיאל 1990 מול ארגנטינה, הלך לעולמו בגיל 63 אחרי שלקה בדום לב. הוא ערך 86 הופעות במדי הנבחרת, וכיכב בקייזרסלאוטרן, באיירן מינכן ואינטר.