עמק חפר הפך בשנים האחרונות לאזור אטרקטיבי במיוחד, עם היצע נאה של קולינריה, אמנות ופנאי וגם טבע מרהיב ונגיש בשמורת נחל אלכסנדר, באגמון חפר, במצפור ויקר, במאגר משמר השרון ובפארק השרון, שבהם ניתן לערוך תצפיות, לטייל בשבילים מסודרים או לרכוב על אופניים, וגם לערוך פיקניק. ואגב פיקניק, בקורונה החלה פה מגפה של עגלות קפה, ספרנו כ־15 ועוד היד נטויה.
העמק מזמין לגיחת יום שישי חורפית וכיפית שבסופה חוזרים לישון בבית, גם מכיוון שהוא קרוב וגם כי אין בו עדיין מלון או צימר.
2 צפייה בגלריה
yk13813542
yk13813542
(צילומים: גילי מצא)

פארק תעשיות עמק חפר: אוכל ובירות

שוק האוכל בהאנגר 09: בימים אלו, כשחקלאים משוועים לתמיכה, שוק האוכל הפועל כבר שנה בפארק תעשיות עמק חפר, מציע שפע מרשים: פירות וירקות טריים (גם אורגניים), גבינות, יינות, דבש, דגים, נקניקיות, עציצים ופרחים, לחמים ומאפים, ממרחים, שייקים טבעיים ובירה מהחבית. בשוק הקרוב ייערכו טעימות של זני פירות הדר ממטעי העמק. ב־1 בכל חודש נערך שוק אוכל בפארק התעשיות האזורי, שהפך למתחם הכי איני בעמק.
השוק הקרוב ייערך בשישי, 1 במארס, בשעות 14:00-8:00. פארק תעשיות עמק חפר.
נורד: זוהי חנות קסומה המציעה מוצרי מזון ולייף סטייל ממדינות נורדיות. יש פה מטעמים עתירים באומגה 3, נטולי גלוטן וגם כאלו הנחשבים ל"סופר־פוד". בימי שישי עומדים פה בתור כדי לאכול את כריכי ההרינג, שהם מעדן אמיתי. ויש גם סלמון כבוש, למי שמעדיף. אהבתי לגלות פה את מוצרי העץ המינימליסטיים בהשראת המומינים החמודים מספריה של טובה ינסון, שנמכרים בחנות בתרגום לעברית.
נורד, בית הראשונים 22, פארק תעשיות עמק חפר.
בירה אלכסנדר: את מבשלת הבירה "אלכסנדר" הקים אורי שגיא, מפקד טייסת של מסוקי אפאצ'י, שנמצא במילואים מאז 7 באוקטובר. במקום יש כ־16 סוגי בירות, שחלקן כבר זכו במדליית זהב בתחרויות בחו"ל. בימי שישי נערכות טעימות ממבחר הבירות ואפשר להזמין מהתפריט פלטת גבינות, פרעצל עם דג מעושן ופיצות. כשהמצב מאפשר פועלת פה בימי שישי גם טברנה עם הופעות חיות. כדי להגיע לסיור וטעימות במרכז המבקרים המרשים יש להירשם מראש באתר.
בירה אלכסנדר, צבי הנחל 13,פארק תעשיות עמק חפר.
גלריה זוזו: שם הגלריה, "זוזו", נובע מהמוטו שלה - להזיז אנשים להנעה תרבותית. בכל חודשיים מתחלפת פה התערוכה. כעת, ועד לסוף חודש אפריל, מוצגת התערוכה "מסע בין כוכביות", המזמינה אתכם "להרפתקה קוסמית בשמונה כוכביות, שמונה עולמות, שמייצגות מהויות שונות בקיומנו האנושי".
במקביל לתערוכה מתקיימים בגלריה מפגשי אמן, סדנאות, הרצאות, אירועי מיצג ועוד. באתר הגלריה ניתן למצוא סיורים וירטואליים של תערוכות העבר. הגלריה פתוחה בשישי־שבת.
גלריית זוזו, גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.
דקלבאום: המאפייה שחלון שקוף חוצץ בינה לבין החנות נראית סטרילית כמו מפעל מתוקתק. יש ב"דקלבאום" מבחר גדול של מאפים מעוררי תיאבון שיוצר קונדיטור הבית יואב, ובהם קרמבואים, פרלינים עם שוקולד לבן, מאפינס עם קרמל מלוח, פיסטוק שוקולד מריר, טארט פסיפלורה ולימון. בימי שישי העוגות שאופים פה נחטפות במהירות ומוטב להקדים ולהגיע סביב 9:00-8:00. בימים נאים יש שולחנות וספסלים בחוץ.
דקלבאום, בית הראשונים 22, פארק תעשיות עמק חפר.
אמירי ביסטרו: הביסטרו, של השף גיל אמירי ואשתו רונית, הוא מקום טעים ומסביר פנים. בעזרת חומרי גלם משובחים מהאזור ועם המון אהבה מכינים פה שישקבב רומני, דג על הפלנצ'ה, ראגו פפרדלה ועוד ועוד. הביסטרו מציע גם כריך סביח, שקשוקה ועוד דברים שיתאימו לכם לבראנץ' בשישי. פעמיים בחודש מתקיימות פה הופעות.
צבי הנחל 2, פארק תעשיות עמק חפר.
2 צפייה בגלריה
yk13813543
yk13813543
צילומים: גילי מצא

מרכז עמק חפר: גן בוטני ואמנות

הגן הבוטני חוות הנוי: הגן שליד מכללת רופין הוא אוצר שרק מעטים מכירים. הוא אחד מ־11 הגנים הבוטניים הקיימים בארץ, והוא הוקם ב־1949 במטרה לאקלם צמחים מרחבי העולם ולהדגים את התוצאות המוצלחות לגננים המקומיים. פגשתי פה לסיור את אילן למדני, שניהל את המקום ומכיר את הסיפור של כל עץ, שיח וצמח, ומדובר באלפים. הכניסה לגן בחינם.
עגלת קפה ארטורה: שתי דקות מהגן הבוטני נמצאת עגלת הקפה "ארטורה", הנחשבת לעגלה הכי משודרגת וגדולה בעמק. בעלת העגלה מגדירה את הטעמים שהיא מציעה פה כנעים על הסקאלה שבין שחיתות לבין בריאות, עם קערות אסאי שכבר צברו מוניטין ארצי, סלטים, מלאווח, פיצות, מרקים, שייקים ועוד. יש בחצר כ־120 מקומות ישיבה. העגלה פתוחה בכל יום, בסופ"שים עמוס פה והווייב חביב.
גלריית אמנות ארטורה: הגלריה הצמודה לעגלת הקפה היא בית לאמנות המקדם יוצרים מעמק חפר. התערוכות מתחלפות פה אחת לחודשיים, וביניהן מוצגת תערוכת הפופ־אפ "רוקמות למענם", שנעשתה בעקבות אירועי 7 באוקטובר. זה פרויקט חברתי שבו השתתפו 230 רוקמות, וכל אחת מהן קיבלה יריעת בד מרובעת, חוט אדום ומחט כדי ליצור את הפרשנות שלה לטבח ולחטופים. מוטיבים חוזרים שזיהיתי: דמעות, לבבות, מגיני דוד ושעון חול.
ב־16 בפברואר נפתחה פה תערוכת "שקר מתוק", שבה משתתפים כ־20 אמנים מהאזור. "התערוכה מבקשת להציף את העיסוק בסוכר לא רק כרכיב מזון ותוסף, אלא להביט עליו כחומר גלם, כדימוי, כמטפורה, כאמצעי", נכתב בדף התערוכה. הגלריה פתוחה גם בשישי ושבת.

ביתן אהרון: קטיף ותוצרת מקומית

גינת אוכל משק הלברכט, ביתן אהרון:
זוהי גינה משגעת עם ערוגות של ירקות, בוסתן פרי, שולחנות וספסלים הפזורים ביער קטן. יש פה משתלה שווה שבה אני אוהבת לרכוש צמחי בית וסוקולנטיים, אחרי ישיבה על קפה ומאפה או על כריך מהעגלה שפועלת פה בסופי השבוע.
ב"גינת אוכל משק הלברכט" מוכרים ריבות, ממרחים, חליטות, דבש, בדגש על תוצרת מקומית. בימי שישי מציעים פה גם מגשי פיקניק לזוג, שצריך להזמין מראש. אופציה מרעננת היא קטיף עצמי של כל מה שגדל בשטח - לוקחים שקית שעולה 35 שקל וממלאים אותה לפי מה שחסר לכם כרגע במטבח.
קטיף עצמי בית ראשונים, ביתן אהרון: שי מלר מציע לכם לקטוף מההדרים שגדלים בשטח העצום של סבא שלו. ב"קטיף עצמי בית ראשונים" תמצאו על העצים קלמנטינות מסוג מיכל, מירב ואור, ותפוזים מזן ולנסיה ושמוטי. מדובר בחוויה יותר גדולה מרק לקטוף ככל יכולתכם ב־32 שקל. מלר יצר מרחב מזמין עם מחצלות, ארגז חול, כיסאות פלסטיק ומסחטות שבעזרתן אפשר לשתות את המיץ היישר מהעץ. המקום פתוח בשישי־שבת, ויש חניה צמודה.
שמורת טבע ביתן אהרון: מול הקטיף של בית ראשונים נמצאת שמורת הטבע ביתן אהרון, שבה צמחייה אופיינית לאזור וסדרת מערות קבורה קדומות. השמורה, הפורחת בימים אלו, נושקת למבנה ההיסטורי שבמתחם בית ראשונים, ששופץ לאחרונה וכולל גם גלריה, אך הוא סגור בשישי־שבת.

כפר ויתקין: פיקניק לצד הנחל

נחל אלכסנדר וגשר הצבים: חמש דקות נסיעה ממושב כפר ויתקין יביאו אתכם אל גשר הצבים שמעל נחל אלכסנדר. כאן אמורים לראות את הצבים שחיים בנחל, אך האמת היא שלפחות ביום שישי, כשאני הייתי פה, הם לא נצפו. ריכוז חביב שלהם מצאתי דווקא ליד אחת מהתצפיות באגמון חפר.
מה שכן יש פה זה מגדל תצפית, ספסלים ושולחנות פיקניק והמקום מטופח ונגיש. חלקו המערבי של הנחל עבר תהליך שחזור ושימור, שזיכה את המועצה האזורית במספר פרסים.

בורגתה: עגלת קפה ופסלים

פוזה לקפה: עגלת הקפה הזו נמצאת במושב בורגתה במרחב דשא גדול, עם קירוי של אוהל בחורף. ב"פוזה לקפה" יש אפשרות לשבת על כיסאות בר ולנגוס בכריכים משודרגים, מגוון מאפים, קערות בריאות מפנקות, שייקים, שוקו לילדים ועוד. יש פה גן שעשועים, גינת כלבים, חניה צמודה ושירותים, וגם עמדת עבודה לאלו שמגיעים עם לפטופ. בימי שישי יש הפנינג פוצ'יוולי - הקפצת כדור במעגל. הקהל המגוון מורכב ממשפחות ומצעירים פליטי מסיבת הנובה ומחיילים מרחבי העמק.
פוזה לקפה, דרך הארז 735, בורגתה.
גן הפסלים של יגאל תומרקין: על המדשאה הצמודה לעגלת "פוזה לקפה" מוצבים כ־20 פסלים של יגאל תומרקין. האמן הנודע, שזכה בפרסים רבים, בהם פרס ישראל לפיסול, החזיק בעבר סדנה במושב ומיקם פה מקבץ מיצירותיו מברזל, מתכת וגרוטאות. טיילתי בין פסי קרוניות, פסלי טוטם ומתחם פולחני קדום. הגן פתוח והכניסה חינמית.
עוד פרטים באתר התיירות של עמק חפר.
גילי מצא היא עיתונאית־צלמת ובעלת הבלוג "לטייל עם גילי". אינסטגרם: travelgilimazza