ברק יצחקי נראה קסם של בחור. באמת. חייכן כזה. היה גם חלוץ וירטואוז, מהמלהיבים. באיזה פוסט ישן של איל גולן, קראתי איך פעם, אחרי שנייה וחצי של מפגש ביניהם במועדון באילת, הם נהיו אחים.
הגעתי לפרט הטריוויאלי הזה תוך כדי ניסיון, קצת אבוד האמת, לתור אחרי קצה חוט שיעזור להבין מה גרם לברק אברמוב ולאלמוג כהן לרצות דווקא את יצחקי כמאמן. הרי אין לו הישגים יוצאי דופן כמאמן. אולי, סתם משליך באוויר אפשרות, כי בקושי אימן קודם.
בית"ר ירושלים, גם כשהיא בצלילה, היא קבוצה גדולה. וגדולה צריכה לחשוב כמו גדולה. עם החלטות של גדולה. לכו עשורים אחורה, תבדקו מי אימן בבית"ר. את גדולי האגדות תמצאו, מדוביד ועד קשטן. ספק אם תמצאו מקבילה ליצחקי חסר הניסיון. אה, חוץ מאלי אוחנה, שמונה למאמן עם סיום קריירת המשחק, ועכשיו מודאג מהמינוי.
כשמסאי דגו מונה למכבי חיפה, אוקיינוס גבות הורמו. חיפה הייתה אמנם זינוק חייו, אבל דגו הגיע מבושל, עם דרך משלו, בטח ניסיון. יכולת לאהוב או לא. להאמין שיצלח את הקפיצה לקבוצה גדולה או לא, אבל הוא לא בא עם מזוודה ריקה.
איכשהו, הרבה פחות תהיות עלו בעקבות המינוי של ברק יצחקי לבית"ר ירושלים. למרות שהניסיון המקצועי של יצחקי כמאמן מסתכם בקומץ משחקים במכבי ת"א. מה אנחנו יודעים על השיטות ועקרונות האימון שבהם יצחקי מאמין? על היכולת שלו לנווט חדר הלבשה, סגל, חילופים?
לא בא לי לטחון עם שאלות קנטרניות כגון האם ליאכטה שעוגנת לכם מחוץ לבית הייתם ממנים קסם של קברניט עם ניסיון של כמה שבועות בים. נכון, יצחקי לא עולה חדש בכדורגל הישראלי. ולהיות מנהל מקצועי אצל האימפריה בצהוב זה לא מעט, ועדיין זה לא לאמן. ועוד בתקופה סבוכה. מאבקי תחתית וזה. כמה ניסיון יש ליצחקי באימון בתוך סיר לחץ על אש גבוהה? כמה נשימה תהיה לבית"ר על בוחשיה ואוהדיה לתת לו ללמוד את התפקיד בזמנים כאלה?
"שאבתי הרבה ניסיון בתפקיד על הקווים", סיכם יצחקי אז, כשסיים את אותה התנסות קצרת מועד כמאמן מכבי. אז אל"ף, תאר לעצמך עוד כמה ניסיון היית יכול לשאוב אם היית מאמן יותר. ובי"ת, לא לדאוג. תתכונן להרבה ניסיון בבית"ר, מועדון שיום אחד בו הוא חודש במקום אחר. פרטים אצל י. אבוקסיס.