פרנצדי פיירו עשה זאת שוב. החלוץ מהאיטי העלה במו רגליו את מכבי חיפה לשמינית גמר הקונפרנס־ליג עם שער נוסף, השביעי שלו העונה באירופה, שסייע לקבוצה לסיים ב־1:1 בגנט ולדלג לשלב הבא בזכות הניצחון 0:1 במשחק הראשון. זה היה השער ה־12 שלו באירופה מאז שהצטרף למכבי חיפה בקיץ שעבר, מה שהעלה אותו למקום השני ברשימת כובשי כל הזמנים של המועדון לצידו של יניב קטן ואחרי אלון מזרחי (15). מדובר גם בהישג ענק לכדורגל הישראלי, ששולח בפעם הראשונה שתי נציגות לשמינית גמר מפעל אירופי באותה עונה - מכבי ת"א כבר עלתה לשלב הבא ישירות משלב הבתים.
פיירו כבש כבר בדקה השלישית, אחרי שקיבל מסירה ארוכה מענאן חלאילי, ומכבי חיפה נראתה נהדר במחצית הראשונה. אחרי ההפסקה היא עוד עשתה כמה ניסיונות לכבוש, אבל חצי השעה האחרונה הייתה במעמד צד אחד. בדקה ה־69 קפטן גנט, המרוקאי טאריק טיסודאלי, שלח כדור שפגע בעבדולאי סק, הטעה את שריף כיוף והלך לרשת. שלוש דקות מאוחר יותר דניאל סונדגרן ראה כרטיס צהוב שני ואדום, מה שהגביר את הלחץ הבלגי, אבל כאן נכנס לפעולה כיוף, שבמספר הצלות ענקיות שמר על השוויון.
מכבי חיפה הכניסה העונה מאירופה 50 מיליון שקל, אבל זה עוד לא הסוף. מחר (14.00) ישתתפו שתי הנציגות הישראליות בהגרלת שמינית הגמר, שבו הן לא יכולות להיפגש. הקבוצה של מסאי דגו תוכל לקבל יריבות אטרקטיביות כמו אסטון וילה, קלאב ברוז', ליל, פנרבחצ'ה ופיורנטינה, וגם ויקטוריה פלזן ופאוק סלוניקי. המשחקים ייערכו ב־7 וב־14 במארס.
מכבי חיפה: כיוף, פיינגולד, סונדגרן (הורחק, 72), סק, גרשון, סייף (74 קורנו), מוחמד (74 נאור), שואו, רפאלוב (66 קינדה), חלאילי (74 פודגוראנו), פיירו (81 שימיץ'). (שמעון אלבז)
1 צפייה בגלריה
yk13811514
yk13811514
תראו מי בא לבקר. שרי עם אלברמן | צילום: גטי, ANP