קצת יותר משנה לאחר שנעצר בחשד לאונס של צעירה במועדון לילה בספרד, דני אלבס קיבל אתמול את גזר הדין שלו בבית המשפט המחוזי בברצלונה - 4.5 שנים מאחורי סורג ובריח.
2 צפייה בגלריה
yk13812053
yk13812053
(אלבס בבית המשפט | צילום: AP)
התביעה דרשה להטיל על אלבס (40) את העונש המרבי של 12 שנות מאסר, אבל בסופו של דבר הכוכב הברזילאי הורשע בתקיפה מינית ולא באונס, כפי שהואשם תחילה, ובשל כך קיבל עונש הרבה פחות חמור. מלבד עונש המאסר, אלבס גם יצטרך לפצות את הצעירה ב־150 אלף יורו ובנוסף הוטלו עליו צו הרחקה מהמתלוננת לתשע שנים ופיקוח של חמש שנים לאחר השחרור. בהודעת בית המשפט נאמר כי "גזר הדין התקבל אחרי התחשבות בכך שהקורבן לא הסכימה לקיום יחסי מין עם הנאשם, ואחרי התחשבות בראיות שתמכו בכך שהוא תקף אותה מינית".
אלבס הכחיש מהרגע הראשון את האונס וביקש מבית המשפט לזכות אותו או לחילופין לגזור עליו שנת מאסר אחת בגין תקיפה מינית. באחד הראיונות האחרונים שהעניק אמר, בין השאר, כי "לסיפור שמסופר אין קשר למציאות. נכנסתי אחריה לתא שירותים, אבל לא נעלתי את הדלת, היא הייתה פתוחה כל הזמן. המצפון שלי נקי, מעולם לא פגעתי באף בן אדם. לא נרדמתי באף לילה מאז המקרה".
אלבס נמצא במעצר מאז 20 בינואר 2023, ובית המשפט בברצלונה דחה פעמיים את הבקשות שלו להשתחרר באופן זמני בגלל חשש שיברח למולדתו ברזיל, לה אין הסכם הסגרה עם ספרד.
2 צפייה בגלריה
yk13812052
yk13812052
במדי ברצלונה | צילום: Pau BARRENA / AFP

גביע: שלושה משחקים בספק

משטרת ישראל אישרה אתמול את קיומם של שניים מהמשחקים שאמורים להתקיים ביום הבחירות לרשויות המקומיות בשלישי הקרוב - משחק הכדורסל בין מכבי ת"א למכבי ר"ג ומשחק הגביע בכדורגל בין הפועל נוף־הגליל להפועל ראשל"צ. המשחקים יתקיימו ללא כוחות שיטור ועם מאבטחים אזרחיים בלבד. שלושה ממשחקי הגביע - מכבי ת"א נגד מכבי יפו, מכבי נתניה מול הפועל ירושלים והפועל חיפה נגד מכבי פ"ת - לא קיבלו אישור, ועדיין לא ברור מה יעלה בגורלם. (מאיר תורג'מן)
בית"ר ירושלים. לקראת הבכורה שלו כמאמן בית"ר ירושלים, מחר (19.30) בטדי מול מכבי נתניה, ברק יצחקי אמר אתמול: "יש עבודה רבה וקשה לפנינו, וכדי להביא תוצאות טובות אנחנו קודם כל צריכים לשנות את התפיסה ולהשקיע. אם לא נשקיע הרבה יותר, כנראה שהתוצאות לא יהיו טובות. מאמין שיהיה משחק מאוד ביתי עם הקהל שלנו שיגיע בהמוניו ונקווה לשמח אותו בסוף, הוא דוחף אותנו ואנחנו צריכים להחזיר על המגרש לו ולמועדון". (נדב צנציפר)
שייט. עומר ורד וילנצ'יק בן ה־16 ממשיך להוביל באליפות אירופה בסירות ILCA ביוון, לאחר שסיים ביום החמישי של התחרות במקומות 1, 22 ו־5. היום יתקיימו שלושה שיוטים נוספים. מעבר לסיכוי למדליה אירופית, וילנצ'יק ממקם את נבחרת ישראל בעמדה מצוינת להשגת הקווטה למשחקים האולימפיים, שכן שתי המדינות הראשונות בתחרות יקבלו את הכרטיס לפריז. בין הנשים, שי קקון סיימה במקום ה־19 הכללי ולא עלתה לשיוט המדליות. (נדב צנציפר)