אתה מסתכל מהצד על ניב זריהן, החלוץ שפעם לקח אליפות עם הפועל באר־שבע, אתה לא יודע איך לאכול אותו. לא יורד לגליצ'ים, בקושי נוגח, אפילו לא רב בקטע סמלי עם הקוונים. בא לך להעיר אותו עם מצילתיים ליד האוזן.
אם זה היה עוד שחקן בסגל של מכבי יפו, הכל טוב. אבל כשזה הרכש הגדול, והוא עוד מסתובב לך אדיש כזה, עם בקושי תפוקה, הנרווים עולים. אבל אז באה הדקה ה־90 של קרב הצמרת עם טבריה והעולם מתהפך. גיל "הקיסר" יצחק מנגב כדור רך הצידה, וזריהן מגלגל עם השמאל לפינה הכי רחוקה בהכי קלאסי שיש. בהכי ווינרי שיש.
עכשיו קבלו תמונה. שחקני יפו קופצים עם דגלים, ו"היידה בי היידה בו" ו"עלה־עלה־עלה", אוהדים משולהבים סביבם - וכל זה, ארבעה ימים אחרי שאותם אוהדים הלכו גמורים הביתה, אחרי הכאפה מקריית־שמונה, עם כל החמישייה של היד. וכל השינוי הזה, 180 גוונים של מצב רוח, בזכות השחקן הכי אדיש על הדשא.
ˆ ˆ ˆ
הלו, מי החוצפן שהחליט על 90 דקות משחק? קראו לו רגע זריז לפה. מה זה לקבוע בלי להתייעץ עם עומר פרץ, מאמן בני־יהודה. האמת, בשביל מה להכביר דקות. מבחינת הכתומים, להתחיל לשחק מהדקה ה־80 זה בסדר גמור. ממילא רוב הגולים לאחרונה של בני־יהודה באים בדקות הללו.
לפעמים זה סבבה לגמרי. נגיד בשבוע שעבר. גול ניצחון בדקה ה־96. או בניצחון שלפניו, גולים בדקות 90 ו־99. ולפעמים, כמו בשישי הזה, נגד עכו, הגול שבא בדקה ה־93 לא מספיק לכלום. בכל מקרה, כדי לעלות ליגה יש מצב שהכתומים יצטרכו לשחק כדורגל גם לפני הדקה ה־80. לא סגור. נעדכן בהמשך.
ˆ ˆ ˆ
"מוטי, איך זה לספוג שער בשנייה האחרונה של המשחק", שאל שי נובלמן מערוץ הספורט את מאמן נוף־הגליל, שעם הבאזר קיבלה את ה־2:1 מאום אל־פאחם. "מחמם את הלב. אין אושר כזה", ענה איוניר.
אין, זה היופי של איוניר, שהוא יודע להעריך את המתנות הקטנות של החיים. היה חסר רק שיירד עליו ברד בעמדת הראיונות, ואולי שיובל המבולבל יצעק לו נהההררדה באוזן, כדי שיהיה לו מושלם.
ˆ ˆ ˆ
הפועל עכו - בני־יהודה 1:2.
לעכו: רווה אסייג (53), נתנאל חגאני (80). לבני־יהודה: שביט מזל (93). עירוני טבריה - מכבי יפו 1:0. ניב זריהן (90). אום אל־פאחם - נוף־הגליל 1:2. לפאחם: עוז פרץ (66), ראצ'יד צ'ירינו (95). לנוף־הגליל: נבו שדו (53). מכבי הרצליה - הפועל עפולה 1:2. להרצליה: דור ג'אן (22, 79). לעפולה: גאבי תומפסון (32). דולב אזרואל הורחק (75). נס־ציונה - הפועל ראשל"צ 1:2. לנס־ציונה: סונגה צ'יפיוקה (5), ליאל צ'אנה (36). לראשל"צ: אוראל באייה (74). מאמן ראשל”צ אלדד שביט התפטר.
נערות־17. ישראל נוצחה 3:0 על־ידי אירלנד, שהבטיחה עלייתה לדרג א’ בליגת האומות. (ספי פסטרנק)