לא רק שאליפות אירופה בשייט בדגם הלייזר הייתה תחרות הבוגרים הבינלאומית הראשונה של עומר ורד וילנצ'יק בן ה־16 מקיבוץ מעגן מיכאל, אלא שהוא התמודד עם ציוד אחר לגמרי – המפרש בדגם של הנוער קטן יותר והוא היה צריך להעלות במשקל. הוא יצא ליוון בעיקר בשביל ללמוד ולהשתפשף. אבל הופעה יוצאת דופן שלו בתחרות, בה סיים במקום השמיני – והראשון מבין המדינות שלא הבטיחו את מקומן בפריז 2024 לפני כן – קבעה כי לראשונה בהיסטוריה יתחרה גבר ישראלי במקצה האולימפי, אחרי שבעבר נופר אדלמן ושי קקון עשו זאת בין הנשים.
1 צפייה בגלריה
yk13813923
yk13813923
(עומר משייט להצלחה. הישג מרשים | צילום: Matias Capizzano)
וילנצ'יק, שזכה בעבר במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 17 ובמדליית ארד באליפות העולם לאותו הגיל, אפילו נכנס ליום השיוטים האחרון מהמקום הראשון – הסתבך מעט עם שני שיוטים לא טובים, אבל ביניהם ניצח באחד והצליח להתמקם גבוה.
חשוב להזכיר: בכרטיס זכתה ישראל, ורק אחרי תחרות המבחן האחרונה ייקבע מי יהיה השייט שייצג אותה באולימפיאדה. מי שיתחרה עם וילנצ'יק על הכרטיס יהיה מאור בן הרוש, שסיים תחרות מצוינת גם כן עם הישג שיא אישי, המקום ה־15. וילנצ'יק אמר בסיום: "הגעתי לאליפות הזו במטרה ללמוד ולצבור ניסיון, ולא ייאמן איך שהדברים התגלגלו. זה כבוד גדול בשבילי להבטיח למדינה את הכרטיס לפריז". קקון סיימה במקום ה־14 בתחרות הנשים, ותנסה להשיג את הכרטיס בתחרות ההזדמנות האחרונה באפריל.

הישראלים פגעו בול

שמאי ימרום בן ה־19 זכה באליפות אירופה בקשתות באולם בקרואטיה. ימרום עשה זאת בקטגוריית קומפאונד, וראה את שאר המשלחת מצליחה בענק לצידו: איתי שני, שהדהים עם העלייה לשמינית הגמר באולימפיאדת טוקיו, זכה במדליית הכסף בקטגוריית ריקרב. ארבע מדליות נוספות נרשמו בתחרות עד גיל 21: רועי דרור זכה בזהב בריקרב אחרי שניצח בגמר ישראלי אחר, ניב פרנקל; הנבחרת לקחה זהב משלה בריקרב; ויפתח הדר זכה בכסף בקומפאונד.

טניס: איתות מגלושקו

הישג השיא בקריירה של לינה גלושקו, ועוד בדרום־אפריקה: הישראלית (433 בעולם) זכתה בטורניר הפיוצ'ר בפרטוריה, אחרי ניצחון 3:6, 5:7 על מאנון לנאר הצרפתייה (304). הבונוס: 40 אלף דולר, ועלייה של 79 מקומות אל המקום ה־354 בעולם. זו התואר הראשון של גלושקו מאז 2021, והשלישי בקריירה. גלושקו זכתה גם בטורניר הזוגות יחד עם גבריאלה קנוטסון הצ'כית. (נדב צנציפר)
התעמלות מכשירים. ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הכסף בתרגיל הקרקע בגביע העולם בקוטבוס.
אופניים. אלוף ישראל איתמר איינהורן זכה בקטע השני שלו בטור רואנדה, וקבוצת ישראל פרמייר טק מתקרבת לניצחון במרוץ כולו בזכות הבריטי ג'ו בלקמור, שמחזיק ביתרון 11 שניות על המקום השני לפני הקטע האחרון שייערך היום.
טריאתלון. שחר שגיב סיים במקום הרביעי בגביע העולם בניו־זילנד, שנייה בלבד ממדליית הארד.
כדוריד. מחזור 15: מכבי ראשל"צ - אשדוד 25:27, נס־ציונה - אס"א ת"א 31:27, ר"ג - קריית־אונו 34:28.
כדורעף נשים. מחזור 17: מכבי ת"א - עילבון 3:0, קריית־אתא - מכבי חיפה 3:1, הוד־השרון - אשדוד 3:0. (ספי פסטרנק)