2 צפייה בגלריה
yk13814809
yk13814809
(צילום: דוד קישקה kichkadavid@)
אוכל: מסעדת ''אורי בורי'' היא מוסד שאליו מגיעים בעיקר כדי לאכול דגים כבר 35 שנים, ומהווה מוקד עלייה לרגל לעכו. עכשיו מגישים כאן גם מנת דג בהשראת מתכון של האחים יוסי ואלי שרעבי מבארי, שנחטפו לעזה ב־7 באוקטובר. יוסי נהרג בשבי, וכולנו עדיין מצפים לחזרתו של אלי מהשבי. את מנת הדג מגישים כאן בהמשך לפנייה של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ומתוך רצון לזכור אותם בזכות מאכלים שאהבו.
אורי ירמיאס, השף והבעלים של המסעדה, שרבים מכנים בשם אורי בורי, נרתם מיד לעניין והכין כאן את פילה הדג הלבן, בהשראת המתכון המקורי ועם כמה תוספות שלו, כמו שימוש בעגבניות שרי והוספת פתיתים למנה, שמוגשת לאחר כבוד במסעדה, לצד דף עם המתכון ועם הסיפור של האחים שרעבי.
אורי ירמיאס הוא הרוח החיה של המקום ובגיל 80 הוא לא נח לרגע. הוא מסתובב בחלל המסעדה, מארח ומשוחח עם האורחים על אוכל ועל עכו ועל החיים. הוא יזם והרפתקן בנשמתו, ואחראי על מספר פרויקטים בתחום המזון והחדשנות וגם בתחום התיירות, כולל מלון האפנדי המרהיב, שיקבל אתכם עכשיו בברכה לסופ''ש עכואי.
אורי אוהב את עכו ומספר את הסיפור שלה דרך מבט היסטורי ורב־תרבותי, והוא גם אופטימי חסר תקנה בכל הקשור בדו־קיום בעכו ובישראל, וזה בהחלט מעורר השראה.
2 צפייה בגלריה
yk13814808
yk13814808
מימין: אלי שרעבי ויוסי שרעבי ז”ל
אפשר להזמין כאן מנות לבחירה מהתפריט המגוון, אבל מומלץ לבחור בארוחת טעימות, שתאפשר לכם ליהנות ממבחר מנות אשר יוגשו למרכז השולחן לחלוקה. הסביצ'ה בלימון עם שמן זית וצלפים מצוין, וכך גם הסשימי סלמון ברוטב סויה וסורבה וואסבי והטונה האדומה הצרובה, ולקינוח אל תוותרו על גלידות וסורבה שמכינים כאן במקום בטעמים מיוחדים ומרעננים כמו מרווה, קינמון, הל או מנדרינה.
זיכרון: חנה שרעבי, אמא של יוסי ואלי, תמיד דאגה להכין דגים בערב שישי כמסורת העדה המרוקאית שממנה הגיעה. במתכון של האחים שרעבי אני מוצא גם חוויאג' ומבין שהכניסו גם טוויסט תימני, כהשראה ממקום המוצא של האבא, לדג המרוקאי וזה ייחודי וטעים.
בשיחה עם נירה הרמן שרעבי, אלמנתו של יוסי, היא מספרת לי על הקשר ההדוק של האחים שרעבי ועל הזיכרונות והמשמעות של מנת הדגים, שליוותה את המשפחה לאורך השנים ומשמרת טעם של בית, חיבור ומסורת. אופיר ואורן, שתיים מבנותיו של יוסי, מספרות לי שהדגים של אבא היו תמיד הכי טעימים. בימי שישי בקיבוץ בארי לא אכלה המשפחה בחדר האוכל, כמו יתר ימות השבוע, והקפידו שם על ארוחת הדגים של שישי בבית.
אלי ויוסי, שניהם היו אנשי משפחה למופת, שהגיעו אל הקיבוץ לפני 30 שנה ומצאו בו בית. החריצות, הנתינה, אהבת האדם ושמחת החיים אפיינו את שני האחים. יוסי אהב לגלוש בים, אהב כדורגל ואת מכבי ת''א, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד ועבד בהנהלת דפוס בארי. אלי אוהב גם הוא את מנצ'סטר וגם את צ'לסי, ואהב לשחק קלפים עם החבורה הקבועה שלו. במקצועו הוא כלכלן העוסק בניהול כספים.
יוסי ואלי שרעבי נחטפו מבתיהם בשבת הארורה. אשתו ושתי בנותיו של אלי נרצחו באותו יום. אשתו ושלוש בנותיו של יוסי שרדו את התופת. אופיר אנגל, בן הזוג של יובל, בת נוספת של נירה ויוסי, נחטף איתו ושוחרר באחת העסקאות. יוסי נרצח בעזה. אלי עדיין חטוף וכולנו מחכים לשחרורו בהקדם ולשחרור כל יתר החטופות והחטופים.
אורי בורי. ההגנה 2, עכו. טלפון: 04-955-2212